Kinderen moeten bij het begin beginnen en wennen. Als je begint met groente ook al is ze al ouder moet je bij het begin zijn dus beginnen met vier maanden potjes.
Wat ik zelf doe en deed. Is een bos bospenen koken en dat in kleine porties in vriezen. Zeker in het begin omdat Mara het ook niet luste. Zo kon ik iedere keer een klein beetje geven en was het niet zo zonde als je bijna een heel potje moet weg kiepen.
En het is ff 1 x koken en invriezen en klaar. Zo doe ik het ook met fruit in 1x een bubs maken invriezen en klaar.
Wat je het beste kan doen is een dag of 4 a 5 het zelfde geven zo kan ze aan de smaak wennen ipv iedere keer over te schakelen naar weer een andere smaak.
En tot een jaar hebben ze groente nog niet echt nodig dus kan je rustig aan beginnen (dat is in ieder geval als je bv geeft.)
Succes ik zou wel zeker de 4 maandenpotjes (als je potjes wilt blijven geven) geven.
Maar dat is mijn mening.
Ps Mara is sinds een maand bezig en vind tot nu toe alleen bloemkool en snijbonen echt lekker verder bied ik wel verschillende hapjes aan maar dat vind ze toch minder.
Groetjes joyce mama van Mara 7 maanden.