Het is volkomen normaal voor een klein baby'tje om zo vaak te willen drinken. Twee maanden geleden zat ze nog in je buik met een constante toevoer van voeding! Nu moet ze langzaam wennen aan wat grotere porties 😉 Het maagje van een pasgeboren baby is maar heel klein en daarom is het normaal als ze maar weinig per keer drinken. En het is dus ook logisch dat ze vaak wil drinken, want dat maagje is ook zo weer leeg.
De meeste baby's krijgen na een maand of drie een eigen ritme (dit verschilt per baby, bij mijn jongste was het al na 2 maanden) en dan laten ze vanzelf wat meer tijd tussen de voedingen.
Wat bij mij altijd goed geholpen heeft, is minder op de klok te letten. Ik ga gewoon lekker zitten (of nog beter, liggen :-)) en voed zo vaak als mijn dochter wil. Als je er erg bij stilstaat hoe vaak en hoelang je voedt, lijkt het of je met niks anders bezig bent. Nu weet ik vaak niet eens te zeggen hoe vaak ze drinkt. Ik weet ook niet hoe vaak ik zelf iets drink en toch krijg ik genoeg binnen 🙂
Kijk ook eens op http://www.natuurlijkouderschap.org/borstvoedingopverzoek.html
Groetjes en geniet van je kleine meid!
Pauline