Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

voedingsschema 8mnd

• Auteur

Hallo,

Mijn zoontje is nu 8 mnd en hij krijgt het volgende

7 uur 90 cc melk
    9 uur pap van bambix
    11 uur fruit
    14 uur fles 180cc melk
    16 uur diksap met een koekje
    17.30 uur maaltijdpotje 8 mnd met toetje
    20.00 uur fles 210cc

volgens het cb moet ik de laatste fles laten vervallen, dat ging eerst goed maar nu wordt hij toch vaker wakker 's-nachts, ik ben benieuwd of jullie kindjes ook nog een fles krijgen voor het slapen gaan. gr.

#3366747 Quote

Vind dat je kind erg veel krijgt. Mij werd verteld niet meer dan 4 maaltijden per dag en géén koekjes etc tussendoor!

Verteld door de ka. Wij hebben ons daaraan gehouden en dat ging heel erg goed!

#3366748 Quote

Hoi,

Is en prima schema hoor!

En zolang jij denkt dat hij die fles nodig heeft gewoon geven.

Het ene kind is er wel aan toe het andere niet. Het cb houd zich vast aan het gemiddelde.

Mijn dochtertje krijgt als ze wakker word om een uur of 22.00 nog een voeding (bv)

Maar krijgt hij nog geen broodje?

Succes

#3366749 Quote

nee brood wil hij nog niet, dan krijgt hij gewoon een fles.

#3366750 Quote

hallo anoniem van 10.03 uur
    wat krijgt jouw kind dan?

mijn zoontje is een flinkerd, 9500gr en 75 cm dus hij heeft het denk ik wel nodig , het cb gaat uit van een gemiddeld kind

#3366751 Quote

Hoi,

Bij ons op het bureau mochten we de laatste fles er nog niet afhalen. Ze moest tot haar 1e verjaardag ong. 500 ml melk binnen krijgen. en dit redden we incl de laatste fles nog niet eens.

Verder geef ik nooit een koekje ofzo. Ja in het weekend, maar niet standaard elke dag.

Groetjes

Lees ook: Voedingsschema baby: het eerste jaar
    #3366752 Quote

Hier is dus die anoniem van 10.03.

Mijn zoon is ook een flinke hoor, 1 maand ouder als die van jou, 77 cm lang en bijna 10 kg.

Hij krijgt:
    07.00 pap
    11.00 warme maaltijd met toetje
    15.00 fruithap
    18.30 fles 240 cc

Tussendoor water of thee te drinken.
    Hij begint ook pas honger te krijgen ca. een kwartier voordat het etenstijd is. Hier werd mij dus verteld dat een kindje ook een beetje het "hongergevoel" moet leren kennen. Zelf eet je immers ook niet iedere 2 uur maar 3 à 4 keer op een dag.

Een kind eet altijd als je het iets geeft, het kent het gevoel van "vol zijn" nog niet echt, het wordt dan nogal vaak verward met "het kind heeft honger".

Ik bedoelde het niet negatief, heb alleen verteld hoe wij het doen en waarom, en dat me dit eigenlijk ook logisch lijkt.

Groetjes

#3366753 Quote

Mijn dochter is bijna 10 maand en krijgt ook nog de laatste fles, die gaat meestal nog voor 3kwart leeg
    Ze krijgt per dag ongeveer:
    8 uur : pap 150 ml + 50 ml fles
    12 uur : 1 boterham met beleg + fles 200 ml (die gaat meestal wel bijna leeg)
    17 uur : warm eten + toetje + klein bekertje roosvicee (50ml)
    20 uur : fles 200 ml
    Tussendoor krijgt ze wat fruit (soms smorgens, soms smiddags, soms tegelijk met dr brood, wat maar uitkomt) , een soepstengel, een rijstewafeltje, soms een koekje en als drinken water

#3366754 Quote

Hoi anoniem 10:03 (haha weet niet hoe ik ja anders moet noemen)

Ik ben het niet helemaal met je eens dat een kind altijd eet als je hem/haar iets geeft. Mijn dochtertje geeft duidelijk aan als ze geen trek heeft. Dan gooit ze het gewoon weg.

Ik versta trouwens onder een koekje een rijstwafel, soepstengel en.

Mijn dochter is trouwens een "kleintje" 11 maanden weet niet precies wat ze weegt een maand geleden nog geen 8 kilo qua kleding maat 68.

Groetjes

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct