Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

hoeveel pap??

• Auteur

Hoihoi,
    even een vraag! Anna is nu bijna zes maanden en omdat ze niet doorslaapt ben ik begonnen met wat pap door de laatste fles.
    Ik vraag me alleen af hoeveel schepjes doen jullie erbij van de rijstebloem??
    Ik bedoel de gewone schepjes die ook in de nutrilon zitten.
    Graag jullie bevindingen!
    Anne

#3367033 Quote

Hoi Anne,

Ik geef mijn dochtertje Lauri ook altijd de laatste fles pap. Lauri is nu bijna 5 maanden. Ik doe altijd 180 water, 6 schepjes Nutrilon en 3 eetlepels rijstebloem. Je mag gerust eetlepels gebruiken, dit hebben ze ook op het cb gezegd. Ik gebruik nl de 1-2-3- speen van Avent en bij twee eetlepels liep alles er langs. Met drie eetlepels gaat het goed. Succes!!

Groetjes,
    Danielle

#3367034 Quote

ik geef 210 cc water, 7 schepjes nutrilon en 4 schepjes nutrix (zelfde schepje als de nutrilon). Heb het wel opgebouwd, eerst dus een half schepje etc. met de 3 standen speen van avent.
    bij mij ging dat goed ook met een half schepje erin.

Succes,
    linda

#3367035 Quote

Ik doe bij mijn zoontje altijd 3 flinke eetlepels in een fles. In een bordje wel 6 a 7. Die verhouding werkt bij ons prima. Succes!

#3367036 Quote

Halloo,

Mijn zoontje is nu 5 maanden en een beetje. Hij krijgt 210 cc water (=240 voeding) en dan 2 eetlepels rijstebloem. Hij drinkt dit rond half 8 op en slaapt meestal tot een uur of 6 a 7 de volgende ochtend. Elk kind verschilt echter. Ik heb vroeger geprobeerd om het laatste flesje zo lang mogelijk te rekken, maar dat leek averechts te werken. Lees ook de verpakking daar staat de maximum hoeveelheid op.

Succes
    groetjes

#3367037 Quote

ik doe er zelf 5 schepjes bij op 200ml
    succes!!

Lees ook: Voedingsschema baby: het eerste jaar
    #3367039 Quote

Hallo Anne,

Wij deden altijd drie eetlepels door de fles, je kan eventueel ook bambix door de fles doen, zijn wij ook mee begonnen toen Thomas zes mnd was.

Succes

#3367040 Quote

Bij onze zoon deden wij net als Danielle, op 180cc nutrilon drie eetlepels rijstebloem, dan is het idd precies dik genoeg voor de aventspeen en dun genoeg om lekker te kunnen drinken>

#3367041 Quote

hoi,
    twee a drie schepjes .

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct