Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

6 dagen overtijd. Test 3x negatief

• Auteur
  • Siesje
    Bijdrager

Beste allen, 

Na dagen rondgesnuffeld te hebben, heb ik besloten om zelf ook mijn verhaal neer te zetten. 

Geen idee of ik reacties krijg, maar soit. 

Ben nu 6 dagen overtijd en heb drie keer negatief getest, twee keer thuis en vanochtend bij de huisarts. 

Normalieter zou ik rustig afwachten, maar slik op dit moment bloedverdunners die schadelijk kunnen zijn. 

Huisart meent dat ik nog een week moet wachten. Ben zo zenuwachtig weet niet wat te doen. 

Kind in meer dan welkom, echter zou ik het niet heel erg vinden als ik ongesteld wordt ben dus (denk ik) niet schijnzwanger. 

Groetjes,

Sofie 

Bo-Belle
    Bijdrager
    #10179010 Quote

Hi Sofie, wat vervelend die onzekerheid in combinatie met medicijnen!

Heb je normaal een regelmatige cyclus en/of recent gestopt met de pil?

Vrees dat er inderdaad niet meer op zit dan het even af te wachten… Sommigen testen vroeg positief, sommige laat en soms is er ineens een langere cyclus..

Hoop dat je snel meer duidelijkheid hebt! Wanneer ga je weer testen? 

Siesje
    Bijdrager
    #10179038 Quote

Hi Bo-Belle,

Dank je wel voor jouw reactie. 

Heb een vrij regelmatige cyclus 27/29 dagen. Heb nog nooit de pil geslikt. Wel is het zo dat mijn partner een zeer trage sperma heeft en de kans dat ik daadwerkelijk zwanger ben heeeeel klein is, maar wie weet zijn de wonderen de wereld nog niet uit 😊

Bij de eerste test zag ik een lichte streep, maar vrij snel weggegooid. Daarna pas gegoocheld dat het wel eens raak zou kunnen zijn, ook met een super onduidelijk streepje. 

Heeft iemand daar ervaringen mee? 

Tevens twijfel ik (achteraf) of ik het niet verbeeld heb, want de twee testen (van vandaag) zijn hartstikke negatief. Helaas kan ik die test niet meer uit de prullenbak vissen, hij is met de vuilnis mee. (Dom, dom, dom)

Wanneer weer testen

Soms denk ik, Sofie hou jezelf niet voor de gek en wacht even, daarna denk ik, straks in mijn baby’tje aan het groeien en slik ik die rotmedicatie. Denk dat ik het nog twee dagen afwacht en daarna ga testen. Als ik het maandag niet ben sta ik voor mijn huisarts met of zonder afspraak hi hi 

groetjes,

Sofie 

Bo-Belle
    Bijdrager
    #10179047 Quote

Ja wat rot zeg! Maar de huisarts zei dus ook dat je nog wel de medicijnen kon slikken? Tja.. De eerste 6 weken is er nog geen bloedband (dan is de placenta er nog niet) maar toch…

En wat betreft de streep dat klopt inderdaad, een streep is een streep als die binnen de afleestijd is verschenen. Jammer dat ie al weg is haha. Heb je met dezelfde testen getest of heb je ook andere merken gebruikt?Niet elke test is even gevoelig namelijk. 

Siesje
    Bijdrager
    #10179050 Quote

Ohhh echt? Wat fijn om dat te horen! Dus de eerste 6 weken kan het niet echt kwaad? Ben zo opgelucht. Ook al is het om niks, kan weer beetje ademen. 

Huisarts geeneens gesproken, zijn assistente wel, ik moet mijn bloedverdunners (Frenprocemon) blijven slikken zei ze. En over 1 week weer testen. Bloedtest wilden ze niet doen. 

Ja, zelfde test. Kruidvat early had ik. En die derde van vanochtend was van de huisarts. Die vage streep verscheen direct (duurde een paar seconden) en ik dacht nog:zet nou nog een beetje door, maar nee, hij bleef heel vaag, dus weggegooid. 

Heb jij wel eens een negatieve test gehad en achteraf toch zwanger geweest? 

Bo-Belle
    Bijdrager
    #10179052 Quote

Nope, ik heb wel een paar keer positieve testen gehad en toch ongesteld geworden 😉 vroege miskraam is het dan…

De kruidvat early zijn minder gevoelig dan de gewone kruidvat testen, die van 2 voor 5 euro. Je zou daar nog even mee kunnen testen.

En of ’t kwaad kan, ik denk dat de ha (of de assistente) daar meer van weet. Maar er is in ieder geval geen bloedband. Maar zelf denk ik dat sommige stoffen er toch misschien wel terecht komen. Maarja wie ben ik haha, in ieder geval geen dokter 🙂 

Dus zolang je van hun een go hebt kan je er maar het beste op vertrouwen 🙂 je zal die medicijnen natuurlijk ook niet voor niks slikken!

Lees ook: Wanneer ben ik vruchtbaar? - Handige rekentool

Siesje
    Bijdrager
    #10179057 Quote

Wat vreselijk! Die vroege miskraam en hoe kom je daar achter, dat het daadwerkelijk miskraam was en niet een gewone menstruatie? Heb je dat uitgerekend? Heb gelezen dat je bij 8 tot 12 weken wel goed zit en de kans op miskraam veel minder wordt. 

Huisart zegt slik de fenprocoumon door terwijl de trombosedienst meent dat ik direct moet stoppen als ik zwanger ben of zwanger probeer te worden. Erg tegenstrijdig allemaal. 

Lees veel over die Kruidvat 2v5 testen. Zal ik gelijk aanschaffen ! Dank je wel Bo-Belle !

Bo-Belle
    Bijdrager
    #10179059 Quote

Als je eenmaal bevrucht bent is de kans geloof ik alsnog iets van 50% dat het misgaat rond je nod (niet ongesteldheids dag, de dag waarop je ongesteld moet worden maarvan we natuurlijk hopen van niet) ..

Dus als je voor die tijd test en die is positief dan meet de test hcg en ben je dus zwanger, maarrr kan er nog zoveel misgaan in die prille tijd. Dus als je dan alsnog ongesteld wordt noemen ze het een vroege miskraam dacht ik. 

Dus dat is eigenlijk alweer heel iets anders dan wanneer je met een week of 6 of later een miskraam krijgt. 

En wat naar zeg die tegenstrijdige berichten! Laat je weten wat er uit de kruidvat 2v5 komt? 

Siesje
    Bijdrager
    #10179062 Quote

Dank voor de info! Begrijp het nu. 

Is het heeeel gek dat je wil testen, maar eigenlijk ook weer niet en dat je een beetje in de waan wil leven en wil fantaseren? 

Iedere keer als er geen bloed is ben ik (merk ik) toch wel een beetje blij. 

Die testen zijn zo ; ja of nee 

wacht nog twee dagen en zal het dan zeker nogmaals testen met die 2v5 van de Kruidvat. 

ALS ik zwanger ben… is het een prachtig  wondertje. 

Zal zeker even berichten zodra ik wat meer weet. Xxx

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct