Hoi,
Bij onze zoon haalde ik ook gerust potjes fruit of voeding in Duitsland. Flesvoeding heb ik ook nooit mee geexperimenteerd. Maar de potjes fruit en groente zijn daar ook prima. Thom at er goed van!
Autostoelen van Römer (komen goed uit de testen van ANWB en ADAC) zijn in Duitsland veel goedkoper. Maar dan kun je weer beter naar een autoonderdelenzaak (zit ook op dat plein) of gewoon in de grote supermarkten. Het passen van zo'n stoel kun je doen in de babyzaak, en dezelfde stoel goedkoper ergens anders halen.
Ook schoenen kun je goedkoper in Duitsland kopen. Deichmann (Van Haren in NL) heeft goede schoenen die niet te duur zijn. Het scheelt vaak nog weer een paar euro met NL voor dezelfde schoenen! En op dat winkelplein zit ook de fabrieksverkoop van Elefantenschoenen. Dat zijn ook goede degelijke schoenen.
De Kik (zit ook op dat plein) is net zoiets als hier de Wibra. Daar hebben ze soms best leuke kleertjes (vooral voor jongens) die niet al te duur zijn. Ik vind de meisjeskleren in Duitsland vaak erg truttig.
Luiers of dat soort zaken heb ik nooit in Duitsland gehaald. Ik was tevreden met die van het kruidvat of de lidl.
Ik weet zo niet meer babyzaken in Duitsland. Mocht ik ervan horen, dan geef ik het hier wel door. Doe jij dat ook als je er nog 1 vind?
Groetjes, Cathy