Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

601611 Nutrilon 23

• Auteur

Hallo allemaal,

Ons zoontje van 10 maanden zit nu nog aan de nutrilon 2. Moeten we nu overstappen naar 3 of mogen ze al gewone melk?

Groetjes
    Patty

#3379631 Quote

beter nog geen gewone melk.

Die van mij blievden trouwens de nr 3 niet…ik gaf tot hun eerste verjaardag gewoon de nr 2.

Groeten, Joke

#3379635 Quote

Hoi Patty

Mijn dochter is een maandje ouder, en zij krijgt sinds afgelopen week ook halfvolle melk.
    Ik maak mijn pak Nutrilon 2 op en dan stop ik ermee, ben afgelopen woensdag ook bij het cb geweest en die zeiden ook dat ik kon stoppen en met de halfvolle melk mocht beginnen.
    Alessia heeft er geen moeite mee ook, ze krijgt nu tussen de middag pap en als ze brood eet krijgt ze er ook een fles halfvolle melk bij.
    Dus ja het is aan jou wat je er mee doet!
    Maar nm 3 is iig onnodig!

liefs sarah mv alessia 16/10

#3379646 Quote

Mijn CB vertelde dat je vanaf 1 jaar Nutrilon/Friso 3 mag geven, maar dat gewone melk ook prima is. Als je gewone melk geeft, moet je echter wel vitamine D bijgeven (5 druppels per dag voor blanke kinderen).

Hier op dit forum werd ik eop gewezen door een forum-lezeres, dat Nutrilon/Friso 3 eigenlijk teveel calorieen bevatten en dat mede om die reden gewone halfvolle melk aan te raden is. Inderdaad werd mijn zoontje Twan (nu 17 mndn) relatief steeds dikker. Ik ben meteen overgestapt naar halfvolle melk en nu wordt hij weer slanker.

#3379678 Quote

hoi
    als je kindje goed zijn fruit en groente eet kan je naar gewone melk over gaan maar wel de vitamine  D pilletjes (of druppels)geven!
    en gewone melk is goedkoper!
    en als je kindje niet zo goed eet dan kan je gewoon tot 1of langer  jaar nr.2 geven.
    groetjes

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen