Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

601636 Wanneer En Hoevaak En Hoeveel Nutrix Rijstebloem

• Auteur

mijn zoontje is bijna 4 maand op een paar dagen na en ik heb al fruithapjes geprobeerd en dat vind hij heerlijk want als ik stop na een paar hapjes gilt hij enorm en wil hij meer..erg grappig om te zien. hij hapt nog niet goed maar zuigt het meestal naar binnen ..
    komt dat happen vanzelf of kan je het op een of andere manier stimuleren?

ik geef hem een  klein potje en daar de helft van hoeveel geven jullie je kleintje? en zijn jullie ook gelijk met de groente begonnen en hoelaat doe je dat dan?

mijn andere vraag is wanneer begin je met de papfles? ik denk namelijk dat hij er wel aan toe is maar mijn ventje is niet de dunste en vroeg me ook af word je nog dikker van nutrix? en hoevaak geef je   hem dat dan en wanneer in de ochtend of avond of voor de nacht??

nou veel vragen he ik hoop dat iemand zijn ervaringen wil delen ik ben erg benieuwd

#3379758 Quote

he hoi

mijn zoontje is nu 8 maand,maar toen hij 4 maand was kreeg hij het helle potje fruit al.
    en toen had hij nog niet genoeg en toen heb ik er liga van 4 maand door gedaan en toen had hij genoeg.
    ik ben savonds gelijk begonnen met groente hapje.
    over de papfles die mag je pas doen als ze 7 maanden zijn.
    je kunt bij je consultatie buro naar een voedings schema vragn waar alles op staat.
    ik hoop dat je er wat aan hebt.
    ik hoop wat van je te horen.

groetjes saskia moeder van jordy

#3379769 Quote

ik had nutrix rijstebloem gekocht en daar staat op vanaf 4 maand of heet dat dan geen papfles?
    ik wou hem ook leren happen ant hij zuigt zn fruithapje nog naar binnen maar ik wil niet dat hij te dik wordt dus als ze daar veel van gaan groeien wacht ik er nog wel mee

maar alj je dat toch pas mag doen vanaf 7 maand dan mag ik er helemaal wel mee wachten hij heeft ook niet honger of zo hoor ik wou gewoon is wat anders proberen maar ik ga dan wel naar het cb en vragen hoe dat dan zit met de voedingsschema

in ieder geval bedankt voor je tip!

#3379771 Quote

Hoi trotse mams,

Felina is nu 5,5 maand, maar wij hebben vanaf dat ze vier maanden was dit voedingsschema:

06:30 fles 200cc met een halve eetlepel nutrix
    10:30 fles 200cc
    13:00 heel potje fruit van 4 maanden
    15:00 fles 165cc
    17:00 heel potje groenten vanaf 4 maanden
    19:30 fles 230cc met 2 eetlepels nutrix.

Zoals je ziet geef ik mijn dochter 2 papflessen, dit doe ik omdat ik vind dat ze na een hele nacht doorslapen een stevige ontbijt nodig heeft, en om haar de nacht lekker door te laten slapen.

Volgens mij is saskia in de war met de bambix pap, want die mag je kindje pas vanaf 7 maanden.
    Nutrix mag je gewoon vanaf 4 maanden geven!!!

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Groetjes,
    Marjolein

#3379780 Quote

Hai,

mijn dochter wordt volgende week  6 maanden en haar schema is

7.30            200 cc melk
    10.00          heel potje fruit (Olvarit, 4 maanden)
    12.00          200 cc melk
    14.00          rijstewafeltje en een beetje sap of water
    16.00          200 cc melk
    18.00        6 maanden potje Olvarit (eet ze voor 3/4 op)
    20.00        200 cc melk en daarna direct naar bed

Ik ben nog niet met pap begonnen, maar wil dat wel binnnekort gaan doen, en dan ook s'morgens en s'avonds een paar schepjes rijstebloempap. Bambix mag pas vanaf 7 maanden.

#3379816 Quote

hallo hallo daar wanneer slaapt je kindje dan eigenlijk? mijn zoontje krijg om 7 uur de fles en om 8 uur half 9 er weer in

om 11 uur de fles en half 13.00 er weer in
    om 15.00 de fles dan rond half 5 erin
    hierna slaapt hij maar een uurtje en blijft altijd huilen daarom halen we hem er maar uit en dan speelt hij meestal vrolijk verder in de box tot de fles van 19.00 daarna is het ook een rampom het te laten slapen moet meestal we 3 keer naar boven om hem te troosten ik maak heb om 23.00 wakker voor de fles en daarna slaapt hij heerlijk verder tot de volgende ochtend

jij hebt een schema met steeds 2 uurtjes ertussen tot de volgende " snack" of slaapt jekindje gewoon weinig?

read more image Lees ook: Voedingsschema baby: het eerste jaar
    #3379817 Quote

oja kan je ook harder groeien van die nutrix want mijn kleine is al een hele vent dus als dat zo is dan wacht ik er wel mee
    ik hoef natuurlijk dit niet percee te doen maar vroeg me af wie het al deed met 4 maand en waarom?

#3379867 Quote

Hallo,

Ik geef mijn dochtertje (sinds ze 4 maanden + 1 week is) wat hapjes fruit en sinds gisteren (bijna 5 maanden) ook een paar hapjes groente. Het fruit is nu ongeveer een kwart potje (Olvarit 1e hapje) en de groente bouw ik ook langzaam op. Inmiddels zitten we op het volgende dagschema:

6.30 / 7.00 uur fles 200cc
    Rond 8 uur,  half 9  weer naar bed (ze wordt dan meestal om  9.30 uur weer wakker)
    10.00 uur fruithapje
    Rond 11 uur,  half 12  weer naar bed (tot 12.00 uur redt ze het niet, dus moet ze toch nog even een half uur tot een uurtje slapen)
    12.00 uur fles 200 cc
    Rond 13.30 uur weer naar bed (meestal wordt ze rond 15.30 uur weer wakker)
    16.00 uur fles 200cc
    18.00 uur groentehapje
    Tegen 19.00 uur weer naar bed (zelfde verhaal; tot 20.00 uur redt ze het nog niet)
    20.30 uur fles 200cc + 2 el Nutrix
    21.00 uur naar bed en maar hopen dat ze lekker tot 7.00 uur slaapt… 😉

Hoop dat je hier wat aan hebt. Natuurlijk verschilt het af en toe nog en komt het regelmatig voor dat ze niet wil slapen, maar dit schema werkt wel het beste voor haar.

#3379856 Quote

Hoi,

mijn dochtertje is inmiddels al bijna 8 maanden. Ik heb haar toen ze 4 maanden was een klein beetje rijstebloem in de laatste fles gegeven om haar te helpen doorslapen. Maar als je kindje al lekker doorslaapt en geen honger heeft, zou ik het gewoon niet doen. Ik ben er na een maandje ook weer mee gestopt. Vanaf 7 maanden kun je 's ochtends een papfles gaan geven met Bambix.

Wij zijn met 4,5 maand met fruit begonnen en twee weken later met groente. maak je geen zorgen over het zuigen hoor, dat komt vanzelf. Je kunt ook af en toe een stukje appel geven waar hij op kan kauwen zodat hij leert dat voedsel ook vast kan zijn en dat hij er dan op moet kauwen.

Met 6 maanden ben ik pas hele potjes fruit en groente gaan geven, dat is beter voor de darmpjes. Dit is ons schema ongeveer sinds ze 6 maanden is:

7.00 fles (nu met pap) 180cc
    10.00 sapje
    12.00 fles melk 180 cc (nu ook een broodje)
    15.00 fruit
    17.30 warm eten (eerst groente)
    19.30 fles melk 180 cc

Succes, en maak je geen zorgen, het gaat allemaal vanzelf.

groetjes,

Desiree

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen