Hoi,
Het is heel simpel, al je het eenmaal gewend bent. Die exacte temp van 37 graden daar zat ik in het begin ook mee. Maar we hebben er nooit een thermometer in gehouden 🙂
De al-oude truc van voelen aan de binnenkant van je pols volstaat. En als je eenmaal weet hoe lang je de magnetron op een bepaald wattage moet zetten om een goede temp te krijgen, dan voel je al niet elke keer meer.
Als je nog een jonge baby hebt, moet je de flessen elke dag 3 minuten uitkoken, flessen en spenen dus. Je kunt van die magnetron apparaten kopen daarvoor maar dat vind ik een beetje onzin, kost allemaal weer extra geld, In de pan koken is het goedkoopst.
Als je baby al wat ouder is hoef je dat niet meer elke dag te doen, maar om de paar dagen.Ik heb trouwens nog heel lang het water wat ik voor de melk gebruik gekookt . Ook 3 minuten. Op een gegeven moment als ze wat ouder/sterker zijn, dan kan je overgaan op kraanwater. Anderen gebruiken bronwater als basis. Het is maat net wat je zelf wilt. Nou, en schoonmaken doe je met een speciale borstel, die kan je zo bij de hema kopen. Dus 1 keer per dag uitkoken en de andere keren op die dag gewoon in een sopje met dreft even borstelen, en uiteraard goed afspoelen. Zet alle onderdelen op een theedoek of druiprek en alles is weer klaar voor de volgende voeding.
Simpel toch?
Succes!