weet je hoeveel melk erdoorheen gaat op een werkdag?
Hier was het toch wel gemiddeld 400 ml per dag. Dan vielen er 2 voedingen onder werktijd, ik voedde zelf nog vlak voordat ik wegging, en ging iets eerder naar huis zodat ik dan ook direct kon voeden en ik niet nog meer hoefde te kolven.
Reken maar uit: aan het werk met 3 maanden, pas na 6 maanden bijvoeding, dus 3 volledige maanden = 13 weken. Ik werkte gemiddeld 4 dagen per week.
13 weken x 4 dagen x 400ml = 20,8 liter.
Hoeveel weken heb je nog? Ik kolf het niet zo snel bij elkaar hoor. Ik kolfde altijd redelijk makkelijk, maar dan nog kon ik maar 200ml extra op een dag afkolven, áls dat al lukte. Zeker niet tussen de voedingen door. (+ dat als je extra kolft tbv voorraad, dat je dan je productie opvoert en dus ook meer af te bouwen hebt, dus het afbouwen kost ook meer tijd, reken voor afbouwen op ongeveer 1 voeding per week, dus zeker 3 weken ben je wel bezig, dat gaat ook al weer af van de tijd die je hebt om je voorraad op te bouwen)
Daarbij; als je niet wilt kolven, zul je gedeeltelijk af moeten bouwen. Dus de andere dagen kun je ook niet volledig zelf voeden overdag.
En als je zo vroeg al gaat afbouwen zit de kans er dik in dat de andere voedingen ook terug gaan lopen.
Als ik jou was zou ik het kolven gewoon proberen. Neem tijdig contact op met je werk, zodat ze daar kunnen zorgen voor een geschikte ruimte, een koelkast en eventueel vast rekening kunnen houden met jouw kolftijden.
Vind je het dan nog steeds niets, dan kun je altijd nog afbouwen. Maar al voordat je aan het werk gaat een voorraad aanleggen zo groot dat je kindje geen kv nodig heeft én voordat je aan het werk gaat de voedingen overdag afbouwen is denk ik niet haalbaar.