Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

602536 Steriel Water Of Te Wel Koken Voor Gebruik

• Auteur

Hallo,

Door het topic steriliseren flessen vroeg ik me ineens af of jullie het water nog koken voor je het gebruikt, of dat jullie gewoon kraanwater gebruiken.

Wij koken het water nog altijd en zetten het dan in de koelkast, tegen de tijd dat STijn de fles krijgt doe ik het 30 seconden in de magnetron. IS dat koken nog nodig, hij is 5,5 maand.

Carina

#3384291 Quote

Hoi

Mijn dochter is nu 4,5 maand oud en ik kook het nog steeds.
      S'avons wat voor de ochtend en in de ochtend dan voor de hele dag. Dan in een plastic-kan van Tupper. Maar ik doe het niet in de koelkast.
    Voor het gebruiken doe ik het afhankelijk van hoe warm het nog is ca 40-50 sec. in de magnetron op 600.
    Je hoort vaak dat het niet nodig is om af te koken maar het is geen zo grot moeite om toch te doen en heb je een beter gevoel voor jezelf.

#3384292 Quote

hai hai!!

op de pakken staat de kraanwater gewoon mag.Wat ik altijd doe…mijn dochter is nu 11 maanden…is 1 deel gekookt water en 1 deel water uit de kraan…of wat je ook kan doen is barleduc ipv water uit de kraan..dus op 180cc water…100 water uit de kraan of barleduc en 80cc gekookt water..dit is mij prima bevallen en ik heb er nooit problemen mee gehad..dus geen ziek kind etc etc

Succes!!
    Groetjes Carolien

#3384293 Quote

En het is direct op de juiste temperatuur..dus geen gedoe met magnetrons…..de temperatuur in 1x goed..

#3384365 Quote

Hoi,

Mijn dochter is nu 3,5 maand en wij hebben het water nooit gekookt. Vroeger moest men het water vaak koken omdat er toen nog veel koperen leidingen gebruikt werden. Als je geen koperen waterleidingen in je huis hebt, kan je gewoon kraanwater gebruiken.

Groetjes.

#3384869 Quote

hoi ik ben kraamverzorgster, en las je verhaal..
    nee je hoeft het water niet te koken.
    als je per fles maakt kan je gewoon kraan water gebruiken.
    en is het dus niet nodig om het water te koken.
    maar als je de fles hebt gemaakt dan kan je het beter niet te lang bewaren.
    dus moeders bespaar je de tijd van het water koken.

groetjes

read more image Lees ook: Voedingsschema baby: het eerste jaar
    #3384878 Quote

Hi,

Ik ben nog helemaal niet zover dat ons kind zonder gekookt water kan. Op de verpakking staat gekookt water gebruiken, maar ja, onze zoon is pas 6 weken, jullie kindjes zijn ouder, lees ik hier.

Ik wilde even reageren op de opmerking: moeders, bespaar je de tijd van gekookt water! Sorry, dat vind ik persoonlijk een vreemde opmerking. Ik zet hier de waterkoker aan en ga lekker door met mijn werkzaamheden. Als het water afgekoeld is, gaat het in de fles. En dat water gebruik ik voor de voeding. Het kost me dus ca. 30 sec om de water koker te vullen en daarna ca. 1 minuut om de fles te vullen. Is dat dan teveel gevraagd voor je kindje?

Zelf gebruik ik nog de "ouderwetse" flessenwarmer om het water opnieuw op te warmen. Ik weet dat dit niet nodig is, maar ik heb zelf zo'n hekel aan de magnetron. Ja dan is het lekker snel klaar, krijg ik te horen! Nou ja! Mag je kindje dan geen tijd vragen? Moet alles maar lekker snel? Ik baal er van als onze uk binnen 10 minuten al klaar is met drinken. Ik neem de tijd om zijn flesje klaar te maken, neem de tijd met verschonen en aankleden en ook voor de fles. Soms ben ik wel bijna een uur met hem bezig, heerlijk! En dan is 4 minuten opwarmen te veel gevraagd? Nee hoor, mij krijg je niet aan de magnetron en ik stoor me dan soms aan de opmerking: is het lekker snel klaar.

Maar ja, zo ben ik he? Wil niemand voor het hoofd stoten, maar vond die opmerking gewoon onterecht.

Gr. Tamara.

#3384887 Quote

Ik denk dat die opmerking van de kraamverzorgster grappig bedoeld was hoor!
    Niet dat je het zo serieus moet nemen… Hier en daar nog wat rond dwarrelende hormoontjes?
    Sil

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen