Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

602544 Ander Merk

• Auteur

Hoi allemaal,
    Ons zoontje is nu 5 maanden, en krijgt sinds een paar dagen potjes erbij om te proberen en leren. Hij drinkt (als voorzorg) nutrilon hypo-allergeen omdat er astma voorkomt in onze familie. Nou mogen we vanaf een half jaar natuurlijk over naar opvolg melk….. ook mogen we voorzichtig overstappen op "normale", omdat ie geen klachten heeft. alleen, nu komt mijn vraag….. moeten we nutrilon blijven gebruiken, of mogen we ook over gaan op een ander merk???? Wie heeft er tips, en welk merk is ook goed????
    groetjes Cynthia, en alvast bedankt, ook namens Sylvan !!!!

#3384312 Quote

hi,
    bij de kinderen van mijn man komen ook astmaklantjes voor en onze JCB heeft een wat droge huid / eczeem.

wij gebruiken vanaf 6 maanden Friso 2 standaard en dat gaat heel goed. hij ziet er nu blakend en gezond uit. Friso is ook niet zo duur, wel even opletten waar je het koopt, dat kan soms wel 50 ct. schelen per pak!

de overgang naar een ander smaakje kan soms even duren. JCB lustte bv geen Nutrilon, je had zijn smoeltje moeten zien, neusje optrekken, speen eruit spugen. blah blah bah bah. daar heb ik toen maar pap van gemaakt, dan smaakt het toch weer anders.

Miep

#3384323 Quote

Volgende maand wordt mijn zoontje 6 maanden en ben ik ook van plan om over te gaan van HA-voeding naar een fase2 'gewone' voeding. Ik vroeg me idd ook af of dit wel kan/verstandig is. Ik ga het gewoon proberen!
    Ik ben er nog niet uit welk merk ik ga nemen. Nog even orieénteren dus!
    Groetjes van Bloem

#3384345 Quote

Die van mij lust alles! Heb een paar proefverpakkingen opgemaakt. Was geen probleem. Keek er niet eens raar van op.
    Liefs Nelleke

#3384350 Quote

Waarom overstappen van de HA-voeding? Is dat soms het advies van het CB?
    Zelf heb ik bv gegeven tot een half jaar en daarna HA tot het jaar. (De oudste trouwens Pepti). Is wel duurder maar na de ellende van de oudste wilde ik het bij de tweede het risico niet lopen met gewone voeding. Nu krijgt nummer drie ook nog bv (16w) maar ik vraag me dus af waarom als er astma in de familie voorkomt je bij 6m wilt overstappen.

Judith

#3384364 Quote

Hoi,

Ja ik zou ook niet zo snel overstappen naar een gewone voeding. De HA voeding helpt ook tegen krampjes, ontlasting is beter, dus dat zijn voor mij voordelen om bij de HA te blijven. Bovendien zou ik het liefste borstvoeding geven, maar dat lukte niet meer, dus dit naar mijn idee hetgeen wat er het meest op lijkt!
    Het is inderdaad wat duurder, maar zoveel scheelt t eigenlijk niet vind ik.Ik ben nu overgestapt naar de 2 en er zijn best wel vaak aanbiedingen trouwens.

Groetjes

read more image Lees ook: Voedingsschema baby: het eerste jaar

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen