Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

602551 Probleempje Hoe Lossen Jullie Dit Op

• Auteur

Goede morgen,

Vorige week had ik een berichtje geplaatst over " hoeveel voeding in de fles"..

Mijn dochter is 4 weken oud en weegt 4040 gram..

Ik ben van 7×100 cc naar 6x130cc per fles gegaan,.. had gehoopt dat ze dan om de 4 uur zou komen maar mooi niet dus..
    Na 3 uur wil ze echt wel weer eten…
    Ze is smorgens om 6 uur wakker en dan begin ik al met de eerste voeding, dan kom
    ik savonds rond 2100 uit met de laatste fles en da's erg vroeg waardoor ze snachts
    2 x komt..

Wat kan ik beter doen?

4,1 x 150 = 615 cc per 24 uur ( + iets meer, 650cc)

7 x 100 = 700 cc om de 3 uur geven of
    6 x 130 = 780 cc om de 4 uur, maar dit red ze dus vaak niet…

Help, hoe lossen jullie dit op???
    Hebben jullie vaste tijden???

liefs simone en esmee, 4 weken

#3384329 Quote

Dat je kindje nog elke 3 uur iets te eten wil is heel normaal! Ze geeft zelf aan het nodig te hebben. Ik zou haar dus niet naar de 4 uur dwingen, maar haar gewoon lekker geven wanneer ze daar zin in heeft. Dat ze nog 2 keer 's nachts komt is misschien vervelend voor jou, maarja.. dat hoort erbij als je een kleintje hebt. Zij heeft het nodig, dus gewoon geven.
    De nieuwste richtlijnen van het voedingscentrum geven aan dat je niet meer moet kijken naar de leeftijd en het gewicht van je kindje om te bepalen hoeveel het nodig heeft, maar om, net als bij borstvoeding, te voeden op verzoek, en daarbij de groei in de gaten te houden. Wanneer je kindje teveel dreigt aan te komen met de hoeveelheid die ze krijgt hoef je pas te kijken naar of je iets kunt veranderen in de voeding.

#3384336 Quote

Gewoon geven zoveel als ze om "vraagt", heb ik ook gedaan en dan heb je tevreden kindjes en ze gaan vanzelf minder eten hoor, dus maak je daar maar geen zorgen om. Een kind neemt hoeveel ie nodig heeft.

Groetjes Marasje

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen