Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

602556 Accepteerde Jullie Kindjes Kv Moeiteloos Na De Bv

• Auteur

Hallo
    Omdat mijn zoontje nu de 6 maanden gepasseerd is wil ik graag gaan afbouwen. Maar vanavond om 18.30 flesje KV gegeven na zijn badje maar hij nam een paar slokjes en trok een vies gezicht. Hij was ook erg moe en is gaan slapen zonder fles of borst, slaapt nu nog maar zal later wel wakker worden en dan gaan we het weer proberen.

Benieuwd hoe het bij jullie ging.
    Grt
    Debby

#3384342 Quote

Mijn dochter trok ook even een vies gezicht, maar dronk toch verder en geen problemen gehad dus. Ik geef haar nutrilon. Met 5,5 maand gaan afbouwen.
    gr,
    Sabine

#3384348 Quote

Mijn zoontje had na 13 weken bv gelukkig geen probleem met de overstap naar kv.
    Ik heb wel eens gehoord dat mensen het in het begin door elkaar deden om langszaam aan de smaak te wennen. Ook zou een ander merk kunnen helpen.

Groetjes
    Marianne

#3384441 Quote

ik had na 6 weken slagroom kennelijk alleen nog maar water over, dus ben ik over gegaan op fles, ging zonder problemen. heb nog een paar dagen half half gedaan, vond ie allemaal prima, kan hem niet schelen wat het is en waar het inzit, als ie zijn buikje er maar mee kan vullen

#3384447 Quote

Hoi hoi,
    Mijn zoontje heeft ook een paar dagen moeite gehad met de omschakeling naar flesvoeding. Al had hij meer moeite met de fles zelf dan met de voeding die er in zat.
    Ik heb ooit gehoord dat de smaak van Friso een beetje lijkt op die van borstvoeding, maar of dit waar is???? Mijn zoontje dronk na een paar dagen heel goed.
    Succes

#3384459 Quote

Hallo,

Fleur accepteerde moeiteloos de kv, dat wil zeggen de "gewone" kv. Van het cb moesten we eigenlijk hypo allergeen (die van Friso zou de beste smaak hebben) moeten hebben maar dit lustte ze echt niet… ik kreeg 't er niet in. Toen toch  maar over op "gewone" kv. Dit ging prima, gelukkig maar. Wel is het heel raar dat ze niet meer uit de flessen wil drinken waar de hypo allergene melk in  heeft gezeten…(vreemd, ik denk dan maar dat ze dat associeert met de hypoallergene voeding ofzo…)

read more image Lees ook: Voedingsschema baby: het eerste jaar
    #3384471 Quote

Hoi

Onze fabian pakte moeiteloos te fles.
    Toen ik nog borstvoeding gaf, gaf ik hem ook af en toe een flesje afgekolvde melk, zo kon hij alvast oefenen.
    Toen ik flesvoeding ging geven   ben ik begonnen met nutrilon hypo allergeen, ook dat dronk hij heerlijk op. Hij kreeg helaas erg veel last van darmkrampjes, hij had echt veel buikpijn. Ben toen overgestapt op similac en ook dat dronk hij moeiteloos op.
    Gelukkig gaat het met zijn darmkrampjes een stuk beter.

Groetjes Carol

#3384530 Quote

Tja, 't ene kind stapt zonder veel problemen over, het andere kind gaat totaal in staking. Moeilijk te zeggen wat jouw kind van plan is.

Maar waarom met 6 maanden overstappen op kunstvoeding?
    Door de bijvoeding ga je toch al op natuurlijke wijze afbouwen en als je kindje geen verhoogd allergierisico heeft kun je met 6 maanden al een borst vervangen door wat yoghurt. Dan hoef je nog maar 2 of 3 borstvoedingen per dag te geven. Met 9 maanden kun je,als je kind gevarieerd eet, ook al gewone koemelk geven. Veel makkelijker dan dat gehannes met poeder.

#3384532 Quote

hi Debby,

JCB nam moeiteloos de fles Friso.   per week bouwde ik een voeding om, zodat het langzaam genoeg ging en ik geen stuwing kreeg. de voeding die veranderde, gaf mijn man de fles, zodat hij snapte Papa= fles en Mama= borst en toen hij na een poosje   wel snapte dat drinken uit de fles ook lekker is kon ik zelf de fles gaan geven.

ons CB is niet voor koemelk voor de eerste verjaardag. een beetje Yoghurt mag wel met 9 maanden, maar nog geen drinken.dat heeft toch met de nierfunctie te maken, koemelk heeft lange eiwitten en is (gek genoeg) toch niet iets zouter dan flesvoeding. nog maar even prutsen dus met poeder.

Miep

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen