Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

602563 4 Maanden Dip

• Auteur

hoort het weigeren van het flesje moedermelk op de crech ook bij de 4 maanden dip?
    2,5 maand dronk ze redelijk goed de flesjes op de crech, nu doet ze al 2 weken heel moeilijk en drinkt ze tussen de 130 en de 180 cc op een hele dag crech met zeeer veel moeite.wat kan je daar nou tegen doen, het is al geen dikkertje nu 5 kg met 4 maanden oud.

#3384389 Quote

Hoi,

Mijn dochter drinkt altijd al haar flessen leeg, ook tijdens de 4-maanden dip (en die duurde hier wel zo'n 4 weken!), dus ik kan je geen antwoord geven.
    Stel je vraag eens op http://www.borstvoedingsforum.nl
    Daar krijg je altijd wel snel een antwoord op je vragen. Heb ik ook veel aan gehad.

Karin, mama van Hannah (20-11-2006)

#3384498 Quote

Hi,

Ik weet niet of je in 'oei-ik-groei' gelooft, maar ik kwam vandaag achter het volgende: met 4 maanden (tussen 16-20 weken) maken babies weer een sprongetje door. Een van de kenmerken van het sprongetje is dat sommige babies slechter gaan drinken, de fles gaan weigeren en snel afgeleid zijn. Ik merkte dat namelijk aan mijn zoontje (17 weken/4 maanden). Ik geef BV en normaal doet hij er wel 45-60 minuten over (inclusief sabbelen) per voeding. En opeens was hij met 5 minuten klaar met de eerste borst  en begon om zich heen te kijken. Hoe vaak ik het ook probeerde, meer dan 2 slokjes achter elkaar wilde hij niet drinken en zo was ik opeens met 15 minuten klaar met een voeding. Vanochtend heb ik dus het boek er maar eens op nageslagen en daar stond dus vermeld dat dit een teken kan zijn van het sprongetje.

Ik weet niet of je er iets mee kan, maar het heeft mij gerust gesteld en dat is ook wat waard!

Groetjes Femke, mv Seth (15-01-07)

#3384499 Quote

Hoi

Hier ook zo'n dip gehad, een paar dagen nadat ze 4 maanden was geworden. Weinig drinken, heeeel snel afgeleid, erg beweeglijk. Soms maar 50 cc en dan niet meer willen drinken. Het drinken in een iets drukkere omgeving ging dus ook niet. Ben haar maar weer boven wezen voeden, zowel de gewone BV als de afgekolfde BV. Het heeft wel ongeveer anderhalve maand geduurd in totaal, maar de eerste dagen dronken ze echt heel weinig. éen voordeel: het spugen is ook gestopt en doet ze ook niet meer sinds ze nu redelijk normaal weer drinkt.
    Ik werd er trouwens best wanhopig van…

gr,
    Sabine

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen