Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

602565 Baby 12 Wkn Wil Niet Eten Help

• Auteur

Hallo allemaal,
    Wie herkent dit? Mijn kleine meid van 12 weken wil niet meer eten. Ze krijgt KV 5 x 150 ml en ze drinkt elke voeding maar 80-90 ml. Ook is ze erg druk tijdens de fles en wurmt ze zich als het ware uit mijn armen. Ze wordt als ik het blijf proberen erg driftig en begint te huilen! Ze is de afgelopen 2 weken wel goed gegroeid (ben ze even gaan wegen).
    Niks is goed bij haar alleen tegen mama aanliggen of in de box liggen..
    Wat kan het zijn?!?

#3384374 Quote

Hoi,

Wij hebben dit ook gehad met onze dochter die toen een paar weken oud was…heel vervelend, want je maakt je grote zorgen! niet doen!!! zolang je kindje maar groeit en voldoende aankomt..moet je er op vertrouwen dat zij binnenkrijgt wat zij nodig heeft!

Niet alle kindjes hebben evenveel voeding nodig! En sommige (zoals onze) was gewoon niet zo dol op de melkfles!

Nu is mijn dochter ruim 2 en eet alles!

Succes

#3384376 Quote

Die van mij werd helemaal panisch tijdens het drinken maar het bleek dat hij de melk te dun vond ineens terwijl hij het 10 wk goed had gedronken.Toen ik er een half theelepeltje johannesbroodpitmeel indeed en het even liet indikken ging het weer perfect.

#3384379 Quote

heey,

Heb je al aan tandjes gedacht???
    Het klinkt raar ik weet het maar mijn vriendin heeft ook een kleine van nu 15 weken en
    die dronk ook geen fles meer leeg en was erg huilerig, wat bleek hij krijgt 2 tandjes..
    Normaal komen de tandjes pas met een maand of 8 maar je hebt er uitzonderingen bij zitten.
    Dus voel ff in zijn mondje of er tandjes in aantocht zijn..
    succes..

groetjes simone

#3384380 Quote

Hoi,

Heb je misschien net nieuwe spenen op de fles gezet? Dan gaat het drinken namelijk wat moeilijker. Misschien dat er zo'n oorzaak is?
    Ik hoop dat het snel beter gaat.

Groetjes

#3384381 Quote

hoi

mijn dochetrtje had dit ook ineens,ze kreeg toen nutrilon.op cbzeiden ach geef ni x ze groeit toch wel maar ze ging steed sminder drinken en ik ben toen overgestapt naar friso en die dronk ze meteen veel beter en meer.dus misschien kun je dat proberen.friso is ook dunner en minder klonterig en ze heeft hier geen krampen van gehad.succes gr wendy

read more image Lees ook: Voedingsschema baby: het eerste jaar
    #3384382 Quote

Ik heb hetzelfde gehad met mijn zoontje.
    Hij was een hele slechte drinker. Hij dronk heel snel (dat wel weer) maar erg weinig.
    En na een tijdje steeds minder, het leek wel of hij de fles niet meer lekker vond.
    Ik heb een tijdje lopen knoeien met spenen,flessen enz. En niets leek te helpen.
    Daarna hebben we een aantal dingen veranderd. We gaven hem de fles rechtop (zittend) zodat hij rustiger en gemakkelijker kon drinken. Probeer zelf namelijk maar eens te drinken als je ligt. En we zijn overgestapt op een ander merk voeding namelijk simulac.
    Goedkoop en goed, het bleek namelijk dat hij allergies was voor Nutrilon. (daar kan een kindje ook slecht te pas van zijn) En na een tijdje ging het al iets beter met drinken.
    Toen aron 3 maand was had hij weer zo'n periode. Toen ben ik begonnen met de voeding aan te passen door er soja vannile melk door te doen. Zo'n 50 ml. Dan kreeg hij meer binnen (zitten ook extra vitamines enz in) en de fles smaakte lekkerder.
    Werkte PRIMA!! Hij dronk als een gek zijn flesjes leeg. En nu nog steeds. Heb het bij het CB ook vermeld en ze hebben het nagevraagd. Bleek niet erg te zijn als ik er maar niet meer van ging geven als de 50 ml.
    Dus hier een paar tips van mij. Hoop dat je zelf een goede oplossing kunt vinden, en dat je kleine snel beter drinkt.
    Groetjes Laura

#3384388 Quote

Hoi,
    Met  mijn dochter heb ik hetzelfde mee gemaakt. Daarbij had ze veel last van kramp en spugen. Wij zijn toen op advies van de huisarts op andere voeding overgegaan. i.p.v. nutrilon op friso maar dan waar johanesbroodpitmeel in zit en ze drinkt gelijk alles op ze heeft bijna geen kramp meer en het spugen is helemaal weg. Onze dochter is weer tevreden.  

Suc6

#3384453 Quote

Hallo   allemaal!

Bedankt voor alle reacties, het is toch een opluchting om te zien dat je niet de enige bent..
    Ik ben nu overgestapt op frisolac intensief hypo-allergeen omdat ze mijn dochter verdenken van een allergie, dus even afwachten of het helpt…

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen