Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

602570 Gekolfde Melk Invriezen Maar In Wat

• Auteur

Hallo, sinds deze week ben ik weer aan het werk. Ik kolf op mijn werk, en vries de melk in voor de week erop. Maar hoe kan ik het het best invriezen?
    Ik hoor overal ijsblokzakjes of ijsblokdoosjes…
    Zakjes lijken mij niet heel handig, en doosjes mij niet heel erg hygienisch omdat je het niet kan afsluiten.

Maar is er ook wat anders voor?
    Kan ik ze ook in de fles zelf invriezen?

B.v.d. Nancy

#3384404 Quote

In ijsblokzakjes of bakjes heb ik nooit gedaan. Je hebt heeeel veel blokjes nodig voor bijv. 150 ml.

Je kunt het in de fles invriezen, maar dan moet je er genoeg van hebben. Ik heb de avent kolf en gebruik de via bakjes daarvoor. Die kun je eronder schroeven en daarna een deksel op doen en invriezen. Er staat op dat ze maar 5 keer bruikbaar zijn, maar je kunt er veel langer mee doen. Ze bestaan in 180 ml en 240 ml. Die laatste hebben ze in de winkels niet altijd, maar zijn wel te bestellen.

Ik denk dat dit of flesjes het makkelijkste is omdat je die ook allemaal goed kunt steriliseren.

Succes, Miriam

#3384414 Quote

Hoi,

Ik heb ook de Avent bakjes gebruikt met dekseltjes. Bij de DA gekocht, superhandig.

groetjes

#3384429 Quote

Hoi hoi,

Ik weet dat Medela speciale zakjes heeft, waar je bv in kan invriezen.
    Van ijsblokzakjes hoor ik ook veel. Dan kan je net die hoeveelheid er uit halen die je nodig hebt. Dat lijkt op zich wel handig, maar voor je zo'n zak vol heb, ben je volgens mij wel even bezig.

Ik gebruik zelf bakjes die ik bij de Marskramer heb gekocht. Er kan 200ml in. Deze zijn afsluitbaar. Maar volgens mij kan je elk bakje dat afsluitbaar is gebruiken. Van te voren uitkoken en klaar voor gebruik.

Gr. Tamara.

#3384450 Quote

Al gedacht aan goedkopen hema of kruidvat flesjes? Hier staat precies de maat op aangegeven.
    Ik kolfde met een medela-kolf en de hema flesjes pasten er precies onder.
    Als je een avent-kolf gebruikt, dan kan je het overschenken. Eerst de flesjes rechtop in de vriezer zetten, daarna liggend. Datum en inhoud op een stukje schilderstape schrijven en klaar is kees.
    De ijsblokzakjes heb ik ook geprobeerd, maar dit was geklieder (melk is vet en drukt niet zo makkelijk uit als water). Bij mij kwamen er stukjes plastic mee met het uitdrukken van de klontjes. Heb deze dus maar snel de deur uitgedaan.
    De flesjes was voor mij een uitkomst. Heb ook gekeken naar de zakjes van avent (toen ik de Isis nog gebruikte), maar vond de flesjes bijvoorbeeld toch makkelijker meegeven naar het KDV. Even overschenken op een brede fles en klaar is kees..
    Succes!

#3384451 Quote

Nog een aanvulling: toen mijn zoontje "ouder" was (rond 6mnd) , dronk hij   nl meer dan 200cc, dus de flesjes van 250cc waren heel prettig. Met een bakje van 200cc zou je misschien op den duur te kort hebben, tenzij je met 2 bakjes voor 1 voeding wil gaan werken.

read more image Lees ook: Voedingsschema baby: het eerste jaar
    #3384460 Quote

Ook ik gebruik Avent bewaarbekertjes, gekocht bij Etos en Prenatal. Ideaal. Je kunt de melk erin doen en het dekseltje erop doen (deksels zijn apart te koop) en op het bekertje schrijven. Als je een Avent pomp hebt, dan kun je het bekertje onder de pomp schroeven en dan kolven.
    Na 6 maanden geef ik geen bv meer en nu gebruik ik de bekertjes om zelf gemaakte fruit- en groentehapjes in te vriezen.
    Ik vind het prettig dat je het steeds kan steriliseren en hergebruiken.

#3384467 Quote

Hoi,

de Via bekertjes van Avent zijn inderdaad heel handig. Je betaalt geloof ik 15 euro voor 10 bekertjes inclusief deksel en je kan ze echt heel vaak opnieuw gebruiken. Ik vries melk in in bekertjes van 180 ml en vul dit nu aan met melk uit ijsblokzakjes tot de gewenste hoeveelheid.

Groetjes,
    Margrethe

p.s.: Bedankt voor de tip over de bekertjes van 240 ml. Daar ga ik ook eens naar op zoek.

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen