Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

602574 Wie Weet Hier Raad Mee

• Auteur

hai haiiii,

Ik ben nieuw op dit forum,maar lees wel al een tijdje met jullie mee,ik heb ook al veel informatie van deze site gekregen,maar nu heb ik zelf een paar vraagjes.

Mijn kleine bink is nu 9 weken al weer oud (tjee wat gaat het snel)en krijgt 5 flesvoedingen  met veel moeite om de 4 uur want  na 2  Ã¡  2 1/2 uur heeft hij weer honger en  eet bijna zijn vuisten op. hij krijgt de voedingen op de volgende tijden:  (7:00-11:00-15:00-19:00 en 23:00uur)van 150 cc water en 5 schepjes nutrilon standaard,alleen de fles van 7:00 en 23:00 uur krijgt hij nutrilon forte,maar hij heeft ook de laaste paar dagen echt meer honger,er is nog geen vast tijdstip dat hij meer honger heeft maar de ene keer drinkt hij 200cc en de andere keer weer nog geen 120cc.
    De fles van 23:00 uur krijg ik er met heel veel pijn en moeite bij hem naar binnen en hij  drinkt dan  ook nooit veel misschien net 100 cc,ik kan hem tussen door verschonen wat ik wil maar ik krijg hem NIET wakker,en doet over 100cc bijna 3 kwartier tot een uur over de fles.

En nu komen mijn vraagjes….

Gisteravond was ik echt helemaal kapot,het was echt een zware dag en sinds deze week weer begonnen met werken dus ik denk dat me dat gister opbrak.
    Ik had aan mijn vriend gevraagd of hij de kleine zijn laatse voeding wilde geven om 23:00 uur,ik heb de kleine om 21:00uur naar bed gedaan en ben er zelf ook lekker ingekropen,nu werd ik vanmorgen wakker om 05:30 uur van de wekker omdat ik weer moest werken,en wat zag ik….mijn vriend lag niet in bed(hij hoefte vandaag pas om 08:00 uur beginnen)deze fijne jongen was op de bank in slaap gevallen en jullie raden het al…hij had dus niet de kleine wakker gemaakt voor zijn laaste voeding.
    Hij heeft dus vanaf 21:00 uur doorgeslapen tot vanmorgen 06:30 uur!!!
    En dat terwijl hij de laaste voeding om 19:00uur had gehad.

Zou het nu kwaad kunnen om hem lekker te laten doorslapen?
    Ik had van het cb begrepen dat hij pas de laaste voeding mag overslaan als hij 6 kilo weegt bij ongeveer 3 maanden oud,maar hij is 9 weken en 5 kilo.
    Zou ik niet de voedingen een beetje kunnen verschuifen zodat de laaste voeding dan ipv 19:00uur bv 21:00uur is want 19:00 uur voor de laaste voeding vind ik wel wat aan de vroege kant,toch?
    En zou hij dan al rijstebloem erbij mogen hebben?Ik weet dat op het pak staat vanaf 4 maanden,maar als je alles volgens de regels moet doen.

Ik hoop dat jullie hier ervaring mee hebben of hier wat advies over kunnen geven.

Groetjessssssssss van marianne (mama van Diégo)

#3384426 Quote

Nou…ik zou het lekker zo laten. Laatste flesje om 19.00/19.30 (maakt dan ook niet uit als je een keer iets later voedt) en dan lekker laten liggen voor de nacht!
    Er zijn ook baby's die vanaf de geboorte gewoon de nacht doorslapen.
    Elk kind is anders en heeft andere behoefte. En blijkbaar heeft jouw kleine ook de avondvoeding niet echt nodig als hij zolang doet over die fles en dan nog maar de helft drinkt.
    Ik denk dat dit juist het goede moment is om de fles over te slaan…als dat dus gaat lukken en niet een eenmalige zet was!

Maar waarom geef je hem niet alle voedingen Forte? Want als je zo'n moeite hebt met de 4 uur te halen zou ik dus elke fles Forte geven. Ze worden er niet dikker van, zit alleen een andere voedingsopbouw in!

Sterkte ermee…en hopelijk is het vanaf nu gewoon vanaf 7 uur echt avond voor jezelf…ik kijk ernaaruit…hihihi. Maar bij ons duurt dat nog wel lang, want onze kleine is juist 's avonds erg wakker!

#3384623 Quote

hai Jet,

nou we zijn nu een paar dagen verder en ik heb de voeding van 23:00 uur eraf gedaan en alles verschoven hij krijgt nu om 07:00/07:30-11:00-14:00-17:00-en de laaste om 20:30,gaat tussen 21:00 en 21:30 naar bed en hij slaapt gewoon lekker door tot de volgende morgen..dit is heerlijk!!Hij krijgt dus gewoon nog 5 voedingen en hij houd het een stuk beter vol nu de eerste en de laatste voweding krijgt hij 180cc (water)en de rest 150cc.
    Het was dus niet eenmalig….gelukkig.
    Ik ben nu ook langzaam aan het iverstappen om alle 5 de voedingen forte te geven.

Op het cb vertelde ze me 3 weken gelden dat een baby tot de 6 kilo absoluut niet langer als 8 uur achter 1 stuk mogen doorslapen,
    Hij weegt 5 kilo,nou ja zou het heel veel kwaad kunnen…

groetjes mama van Diégo

#3384643 Quote

Niet naar luisteren hoor.
    Dat zeiden ze ook tegen mij, maar ik had echt zoiets van ik voel en weet zelf van mijn eigen kind wel dat ze de hele nacht kan en wil door slapen!!!! Ik vind jou schema uitstekend!!! Heb ik ook aangehouden en als ik bij t cb kwam dan zeiden ze altijd wat een mooi en gezond meisje. Terwijl ik dus totaal niet naar hun luister.
    Vergeet niet, jij bent de moeder en jij weet daarom ook wat jou kind wil en wat het beste is voor jou kind, luister naar jou gevoel! En echt ik heb al die tijd naar mijn gevoel geluisterd en zat er nooit naast.

Groetjes Nadine

#3384671 Quote

Hoi mama van Diego

Tegen mij zeiden ze ook dat een baby onder de 6 maanden niet langer dan 8 uur achter elkaar mogen slapen,
    maar dat menneke van ons slaapt ook zo giga goed!!
    Lekker laten liggen, zou ik zeggen.
    Je kunt hem inderdaad rond 21uur de laatste geven, misschien de morgen erna de eerste ook wat later?
    Mijn zoontje mocht vanaf drie maanden rijstenbloem,
    maar dit was omdat hij weken achtereen erge diaree had.
    Hij is toen overgegaan van hypo-alergeen naar standaard (en 's avonds rijstenbloem)
    Nu gaat dat goed, maar als je zomaar rijstenbloem gaat geven heb je grote kans dat zo'n kleintje keuteltjes in z'n pamper heeft, erg sneu lijkt me!!

Gewoon doen wat jij denkt wat goed is,
    hij zal echt niet vergaan van de honger, dan huilt ie wel!!!

Groetjes

#3385070 Quote

hoi

hier nog zo'n baby, drinkt al avnaf dag 1 moeilijk
    en nu blijft hij hongerig, doet hazeslaapjes
    en na elke slaap(20 min)
    wil hij alweer eten, ppff
    cb zegt doodleuk, voeden , 15 min wakker, lapen, en als hij wakker is voeden, kortom als ik dat doe, voed ik elk uur,
    hij slaapt lekker door, we egven de laatste fles om 19.30/20.00
    en slaapt dan tot 7 uur,
    tussen 7 en 19.30 moeten we dus 5 flessen geven,
    dus we doen nu, 7-10.30–14.00–16.30–19.30
    dus best een korte tijd ertussen, maar anders lopen we heel de dag te rekken

jens is trouwens nu 17 weken

groetjes riana

read more image Lees ook: Voedingsschema baby: het eerste jaar
    #3385071 Quote

ze zeggen inderdaad dat je moet oppaassen met kleintjes die zo lang slapen
    omdat ze niet langer dan 8 uur of zoiets zonder eten mogen zitten omdat anders de bloedspiegel daalt

ik weet er zelf eigenlijk niet veel van
    maar ik denk wel richtlijnen zijn er niet voor niks
    een beetje afwijken kan geen kwaad omdat elke baby verschillend is

maar ik zou wel zorgen dat het niet te veel gaat verschillen

#3385088 Quote

Ik zou er ook een beetje mee uitkijken, ze zeggen het niet voor niets, want als de bloedsuikerspiegel daalt kunnen ze in een coma geraken. Je moet je natuurlijk niet gek laten maken, maar je hoeft toch nog niet persé vanaf 19.00 uur de avond voor jezelf te hebben, zoals ik hier iemand zag schrijven? Ik heb 6 maanden volledige bv gegeven en tot aan 7,5 maand gedeeltelijk. Hij willde 's nachts al doorslapen, ik dacht dat hij persé moest drinken 's nachts, dat hoefde dus eigenlijk ook weer niet zeiden ze bij het c.b.. Dus met 1,5 maand oud sliep hij 's nachts al lekker door en kreeg hij gewoon later op de avond (22.30 of 23.00 uur) en dan weer 's morgens vroeg (7.00 uur) of als hij eerder wilde eerder….dan zit er  ongeveer max. 8 uur tussen, en ons ventje heeft lang op de onderlijn gezeten, maar doet het echt prima!   Die "vrije avonden"komen straks vanzelf weer… toch? En ja dat weet je als je aan kinderen begint (denk ik dan toch).   Er zijn mensen die er 3 keer per nacht uit moeten, ja daar moet ik eerlijk gezegd ook niet aan denken. Ben nu zwanger van de tweede en hoop dat die op de eerste lijkt, qua voeding en slapen..haha
    succes ermee en gewoon c.b. raadplegen als je ze nodig hebt, daar zijn ze toch voor?!
    groetjes, Mariëlle

#3385090 Quote

ff over dat slapen
    mijn zoontje heeft met 6 weken 2 nachten in het ziekenhuis gelegen,
    met 8 weken moesten we terug voor controle,
    toen sliep hij 4 nachten van 20 tot 8, dus ik heb aan de kinderarts gevraagd of dat kwaad kon, niet dus!!!!
    hij zei, laat je beeb lekker slapen, hij zal de slaap nodig hebben,
    en ze kunnen dus ook gewoon zonder voeding dan

groetjes riana

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen