hai haiiii,
Ik ben nieuw op dit forum,maar lees wel al een tijdje met jullie mee,ik heb ook al veel informatie van deze site gekregen,maar nu heb ik zelf een paar vraagjes.
Mijn kleine bink is nu 9 weken al weer oud (tjee wat gaat het snel)en krijgt 5 flesvoedingen met veel moeite om de 4 uur want na 2 á 2 1/2 uur heeft hij weer honger en eet bijna zijn vuisten op. hij krijgt de voedingen op de volgende tijden: (7:00-11:00-15:00-19:00 en 23:00uur)van 150 cc water en 5 schepjes nutrilon standaard,alleen de fles van 7:00 en 23:00 uur krijgt hij nutrilon forte,maar hij heeft ook de laaste paar dagen echt meer honger,er is nog geen vast tijdstip dat hij meer honger heeft maar de ene keer drinkt hij 200cc en de andere keer weer nog geen 120cc.
De fles van 23:00 uur krijg ik er met heel veel pijn en moeite bij hem naar binnen en hij drinkt dan ook nooit veel misschien net 100 cc,ik kan hem tussen door verschonen wat ik wil maar ik krijg hem NIET wakker,en doet over 100cc bijna 3 kwartier tot een uur over de fles.
En nu komen mijn vraagjes….
Gisteravond was ik echt helemaal kapot,het was echt een zware dag en sinds deze week weer begonnen met werken dus ik denk dat me dat gister opbrak.
Ik had aan mijn vriend gevraagd of hij de kleine zijn laatse voeding wilde geven om 23:00 uur,ik heb de kleine om 21:00uur naar bed gedaan en ben er zelf ook lekker ingekropen,nu werd ik vanmorgen wakker om 05:30 uur van de wekker omdat ik weer moest werken,en wat zag ik….mijn vriend lag niet in bed(hij hoefte vandaag pas om 08:00 uur beginnen)deze fijne jongen was op de bank in slaap gevallen en jullie raden het al…hij had dus niet de kleine wakker gemaakt voor zijn laaste voeding.
Hij heeft dus vanaf 21:00 uur doorgeslapen tot vanmorgen 06:30 uur!!!
En dat terwijl hij de laaste voeding om 19:00uur had gehad.
Zou het nu kwaad kunnen om hem lekker te laten doorslapen?
Ik had van het cb begrepen dat hij pas de laaste voeding mag overslaan als hij 6 kilo weegt bij ongeveer 3 maanden oud,maar hij is 9 weken en 5 kilo.
Zou ik niet de voedingen een beetje kunnen verschuifen zodat de laaste voeding dan ipv 19:00uur bv 21:00uur is want 19:00 uur voor de laaste voeding vind ik wel wat aan de vroege kant,toch?
En zou hij dan al rijstebloem erbij mogen hebben?Ik weet dat op het pak staat vanaf 4 maanden,maar als je alles volgens de regels moet doen.
Ik hoop dat jullie hier ervaring mee hebben of hier wat advies over kunnen geven.
Groetjessssssssss van marianne (mama van Diégo)