Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

602575 Wie Kan Mij Helpen

• Auteur

Ik geef nu  3 mnd borstvoeding, hierbij kolf ik 'savond voor een vooraadje, en teven geeft mijn vriend tegen 22.30 een flesje afgekolfte melk, dit is altijd goed gegaan, dronk goed uit de fles, tot 4dgn geleden, het lijkt wel of hij het verleerd isje kan zien dat hij wel honger heeft, maar drinken ho maar het is alleen huilen, als ik hem dan aanleg dan is het wel goed, vandaag geprobeerd naar de borstvoeding, dus dat bij mijn zoon de grootste dorst over is, maar zet zijn lipjes niet om de speen, zit met tong tegen speen aan te roeren. wie herkent dit en wat te doen. want moet over kleine maand weer aan het werk.

#3384488 Quote

Hoi Natasja,

Uit je bericht maak ik op, dat zoontje elke avond moedermelk uit een flesje drinkt. Daarom denk ik niet dat hij het drinken uit een flesje heeft verleerd. Het lijkt er meer op, dat je baby op dit moment gewoon sterk de voorkeur geeft aan het drinken uit de borst. Borstvoeding is veel meer dan alleen voeding. Het huid-op-huidcontact, jouw geur en  de smaak van jouw melk geven jouw kindje een veilig en vertrouwd gevoel. Bovendien werkt het drinken aan de borst rustgevend; de harslag en de bloeddruk zullen erdoor dalen. Misschien is je baby ziek of heeft hij last van een eventuele inenting? Of wellicht maakt hij een sprong in zijn ontwikkeling door en trekt hij daarom meer naar jou (en je borsten ) toe?

Blijf in ieder geval geregeld een flesje aanbieden. Op http://www.borstvoedingsforum.nl , het form van de Samenwerkende Borstvoedingorganisaties, is een overzicht te vinden van tips in geval van flesweigeren. Wellicht zit daar de gouden tip voor jullie bij? Dit is de rechtstreekse link naar de beyreffende pagina: bvforum-flesweigeren.

Succes!

Groetjes van Yvonne, contactpersoon Vereniging Borstvoeding Natuurlijk

#3384507 Quote

Hallo Yvonne
    Bedankt voor je reaktie. Hij wil weer drinken uit fles. Heb een andere fles gekocht, had eerrst avent, met speen 2. Nu bibi fles met kersenspeen, deze ging gelijk goed, deze speen is ook niet zo dik, die van avent wel. dus probleem opgelost gelukkig

#3384508 Quote

Denk inderdaad ook dat het een sprongetje is geweest, we hebben de fles ook niet geforceerd, 2dn rust toen ander fles geprobeerd.

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen