Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

602576 Wanneer 180 6 Schepjes

• Auteur

He hallo,

Ik geef  4 voedingen van 150+5 schepjes en een borstvoeding (smorgens) aan mijn dochtertje van 14 weken oud. Een paar weken terug woog ze 5250 graam, dus ik denk dat ze nu ongeveer 5600 gram weegt. Het lijkt de laatste paar dagen wel alsof ze na 3,5 uur weer honger heeft. Ik denk dat ze toch niet genoeg heeft aan wat ik nu geef.

Mijn vraag: kan ze over naar 180+6 schepjes? Of is dat nog teveel voor haar? Ik heb het net een keer geprobeerd en ze heeft ongeveer 20cc overgelaten en ze is nu wel heel tevreden. Maar ik weet niet of ze nu weer na 3,5 uur komt. Maar goed, wie kan mij advies geven?

#3384433 Quote

hoi hoi

gewoon lekker geven..
    Milan is nu 12 weken en krijgt al 225ml en 7,5 schep maakt +/_ 250ml en dat gaat ook op.. ben van de week over op 4 flessen

succes
    liefs mandy

#3384437 Quote

boas drinkt sinds 11/12 weken 180+6.als het teveel is laten ze het vanzelf wel staan of spugen het uit.boas laat gemiddeld van 2 van de 5 flessen 20 tot 40 staan.dat bewaar ik tot de volgende voeding en maak bij tot t weer ongeveer 200 is.

#3384439 Quote

Hallo,

Guido kreeg vanaf 2 maanden 180 + 6 schepjes (en daarna voeding voor hongerige babies). Als je denkt dat je baby meer lust, gewoon geven. Alleen wel opletten dat je niet meer dan 1 liter voeding per dag geeft, dat is niet zo goed voor de nieren.

Groetjes Loekie

#3384452 Quote

Onze dochter (16wkn) krijgt sinds 2 weken 4x 180+6 scheppen. Ze woog destijds 5250 gram.

Daarvoor kreeg ze 5x 150, bij het cons. bureau zei de arts dat ik meer mocht geven, ze kan beter laten staan dan dat ze te weinig krijgt. Ik ging dus 180 maken, en verbazingwekkend dronk ze alles gewoon op, soms laat ze een boer tussendoor, en afentoe laat ze wel 30 of 50 staan. Maar komt om de 4.5 tot 5 uur en heeft aan 4 flessen genoeg, en slaapt weer veel meer dan voorheen

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen