Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

602578 Klontjes In De Voeding

• Auteur

hoe roeren/mengen jullie de flesvoeding, ik heb friso comfort en roer met een vork  ivm krampjes, schijnt minder te sijn als dat je het schudt maar ik zie af en toe dus nog klontjes achterblijven, tips??

#3384469 Quote

ik heb het nog niet eerder gehoord dat een baby meer krampjes krijgt als je de flesvoeding schud, maar als ik logisch nadenk zou het kunnen door de lucht die er dan inblijft.
    Misschien een oplossing om het even te laten staan voor je het geeft dan gaat de lucht er wel weer uit.

#3384473 Quote

Als je de voeding wat warmer maakt dan dat hij moet zijn lost de voeding beter op!
    Wij geven nutrilon maar met een paar schepjes nutriTon (tegen spugen). Dit gaat ook heel snel klonteren. Ik maak eerst het water goed warm, doe dan de voeding en de nutriTon erbij en schud het "tussen mijn handen in" (draaien zeg maar…snap je het nog? hahaha)
    Dan komt er ook niet zoveel lucht bij dan waneer je zou schudden met de fles.
    Wij hebben trouwens de Dokter brown fles gehaald, werkt bij ons erg goed tegen de krampjes!

#3384475 Quote

nee licht eens toe wat je nou met die fles doet, niet schudden dus?

enne ik heb nog nooit van de dokter brown fles gehoord?

#3384476 Quote

ik werk op een kdv en daar doen we soms eerst net gekookt water in de fles waarmee de melk gemengd wordt en dan aanvullen met gekoeld water de hoeveelheden ligt eraan hoeveel je nodig hebt!!
    zo voorkom je klontjes@!!!!!

#3384478 Quote

Ik neem de fles tussen beide handen zeg maar en draai er dan mee, snap je? Beetje moeilijk uit te leggen vrees ik…

De dokter brown fles hebben wij bij een baby speciaal zaak gehaald, hebben ze volgens mij in elke babyspeciaalzaak wel.
    Daar zit een soort staafje in (hahaha ook al zo moeilijk uit te leggen!) waardoor de lucht uit de fles word gehaald en de kans op krampjes veel minder word!
    Ons dochtertje had er echt heel veel last van, en sins we die fles gebruiken is het over!

Hoop dat je het een beetje snapt en er iets aan hebt, anders vraag je maar.
    Succes ermee!

read more image Lees ook: Voedingsschema baby: het eerste jaar
    #3384479 Quote

#3384480 Quote

Ik heb de fles even voor je gekopieerd van internet, zo is het misschien wat duidelijker!

#3384481 Quote

Dr. Brown’s Natural Flow is de eerste en enige fles met een gepatenteerd ventielsysteem dat geen vacuüm vormt. Dit helpt koliek (darmkrampjes), luchtbelletjes in de voeding en vacuüm zuigen van fles en speen voorkomen. Evenals boertjes, overgeven en pijnlijke oortjes. Omdat uw baby niet hard hoeft te zuigen, maar de speen slechts hoeft te stimuleren wordt borstvoeding heel dicht benaderd. Ook bij het voeden van afgekolfde melk werkt de fles geweldig.

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen