Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

602582 Nutrix En Moeilijke Ontlasting

• Auteur

Hoi,

Ik heb een dochtertje van bijna 6 maanden. Nu heeft het cb mij geadviseerd om nutrix door de melk te gaan doen. Dit doe ik nu een aantal dagen, maar ik heb het idee dat ze door nutrix moeilijker kan poepen.

Ze had er altijd al wat moeite mee, maar door Friso comfort te geven ging het wel redelijk. Maar nu niet meer.

Wie heeft hier ervaring mee?

Groeten Gea

#3384501 Quote

Volgens mij staat rijstebloem wel bekend om de verstoppende werking,
    Dan doe je het gewoon toch niet? Bij ons op het cb zeiden ze dat je de rijstebloem wel kon overslaan en straks brood geven.

gr,
    Sabine

#3384516 Quote

Hoi Gea,
    Dit had mijn dochtertje in het begin ook (ze wennen eraan). Ik heb de eerste dagen bij alle flesjes 10cc water extra gedaan (dus 190cc water en 6 schepjes). Bij Anna heeft dat goed geholpen.

Heel veel suucces!
    gr.Eveline

#3384528 Quote

Waarom heeft het CB nutrix geadviseerd?
    De meeste kinderen hebben het helemaal niet nodig. Het is gewoon bijvoeding, dus eigenlijk pas geschikt vanaf 6 maanden. Maar het voegt qua voeding weinig toe.
    Als je kind er last van heeft, gewoon achterwege laten en als ze 6 maanden is lekker met wat groente beginnen. Veel beter voor haar.

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen