Het is inderdaad soms even huilen…. niets aan te doen. Dat is ook voor hen een moment om te leren dat ze soms even moeten wachten.
Wat ik op een gegeven moment dus wel gedaan heb toen ik het even een gekkenhuis vond worden met het gehuil, is ze een ander schema op de dag geven, dus de een eerder naar bed dan de ander, zodat ze ook op andere tijden eten. Het voordeel is dat je ieder kind rustig kunt voeden, alleen het nadeel hiervan is dat je dus de hele dag niets anders aan het doen bent. Maar je moet voor jezelf gewoon even kijken wat je prettiger vindt.
Laat je ze nu tegelijk slapen en uit bed?
Ons zoontje was op een gegeven moment al snel bijdehand genoeg dat hij zijn eigen melkfles kon vasthouden, dus legde ik hem in de wipstoel met zijn fles, doekjes eronder en hij lag heerlijk te drinken en mijn dochtertje gaf ik dan de fles.
Het wordt met 6/7 maanden wel iets zwaarder vond ik (niet dat ik je iets wil aanpraten of bang wil maken hoor !!) want toen wilden ze dingen doen die ze nog niet konden, dus had ik vaak gefrustreerde kinderen.
Na de 8 maanden gaat het een stuk makkelijker (pfff… opluchting voor je !! hahaah!) Ze doen veel dingen zelf, spelen lekker, eten gaat ook makkelijk, je maakt 1 ding of 2 potjes van dezelfde smaak en geeft ze in de kinderstoel om en om een hapje, zitten ze samen rustig te eten en jij bent ook in 1x klaar !! (of je het erg vindt dat ze van hetzelfde lepeltje eten weet ik niet, anders kun je natuurlijk in elk potje of bordje een eigen lepeltje nemen). Brood eten ze zelf in de hand, dus daar heb je ook geen omkijken naar, behalve het opletten natuurlijk (tip: zet de kinderstoelen tegenover elkaar op een stuk plastic tafelkleed, te koop aan de meter bij bijv. Blokker) Kunnen ze knoeien en je kunt het brood weer bij ze neerleggen, want het kleedje is schoon.
Nou… als je nog iets wilt weten…. vraag het gerust hoor, maar je zult zien dat je in de loop der tijd zelf ook erg handig gaat worden in bepaalde dingen.
Groetjes Marasje