Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

602587 Bv Bewaren

• Auteur

Ik had gehoord dat je bv maximaal 3 dagen in de koelkast kon bewaren. Niet dus!
    Ik kolf braaf elke avond mijn bv af voor de volgende avond wanneer mijn vriend altijd het laatste flesje voor zn rekening neemt zodat ik gewoon kan werken.
    Nu had ik  3 dagen geleden  2 flesjes weten te kolven en maar 1 gebruikt en dacht die dus gisteren op te kunnen maken ( 2 dagen in de koelkast gestaan).
    De melk was opgewarmt en ik neem altijd zelf een klein teugje om te contoleren of alles in orde is. De melk was erg vies en zuur. Melk van 1 dag oud is een beetje zoet.
    Zoiets durf ik niet aan mijn kind te geven.   Voor ik kolf zorg ik ervoor dat mn spullen steriel zijn.

Nu had ik ook nog een vraag over melk die al is opgewarmt. Mag je dit na afkoeling nog een keer opwarmen?
    Mijn kindje drinkt niet zo snel en wil vaak alleen wat warmere melk ipv afgekoelde melk. Ik doe dit dus ook vaak in 2 etappes. Ik verdeel de melk over twee flesjes en verwarm eerst de ene, als die op is, krijgt hij de ander die ik intussen heb opgewarmt.
    Hoe doen de andere moeders dit vroeg ik me af…

Groetjes, Patrica

#3384535 Quote

Hoi hoi,

Ik kolf ook regelmatig de melk af. En ik begreep ook dat je de melk maar 1 dag mag bewaren (al staat er soms op het internet 5 dagen!).
    Na 1 dag gooi ik het in ieder geval weg, als het niet op is.

Opgewarmde moedermelk mag je nooit een tweede keer opwarmen. Je mag deze hooguit nog een uur in de keuken/kamer laten staan om een tweede keer te voeden als het bij de eerste keer niet gelijk op is.

Onze Cas drinkt ook in twee delen. Wij weten nooit hoeveel hij drinkt, dus we warmen eerst een bepaalde hoeveelheid op. Als deze dan op is, warmen we het tweede deel op. Het is wat omslachtig, maar wij vinden dat prettig zo. Als hij de eerste hoeveelheid niet in 1 keer op krijgt, dan wachten we rustig een kwartier en geven hem dan het restant. Deze is dan wel afgekoeld, maar melk kan beter te koud dan te warm zijn, heb ik gelezen.

Gr. Tamara.

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen