Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

602589 Mijn Kind Van 10 Maanden Eet Geen Stukjes

• Auteur

hoi
    mijn kindje van 10 maanden eet geen brood, koekje etc. hij lust het wel maar spuugt dan alles van heel de dag uit. Loop ook bij een kinderarts en die zegt dat hij grote amandelen heeft. Hoeven er toch hopelijk niet uit!??  En ik ben een beetje bang dat hij te weinig eet zijn voedingsschema ziet er als volgt uit:

8.30: fles van 200ml omneo
    11.00 fruithap heel potje van 6 maanden
    12.30 sap
    15.00 fles van 200 ml omneo
    17.00 potje groente en danoontje vanaf 6 maanden
    (als het te dik aangemaakt is spuugt hij het ook uit)
    20.00 pap 200 ml omneo + 4,5 eetlepel bambix
    mag ook niet te dik zijn

#3384569 Quote

wil iemand alstublieft reageren ben net op het bureau geweest en nu komt hij nnog niet goed aan ook help!!!

#3384570 Quote

Hoi,

Wat zeiden ze op het CB over de situatie? Ik weet niet of ik je kan helpen, die kleine van ons (8 maanden) is net een kliko, alles verdwijnt erin, groot, klein maakt allemaal niet uit.

Toch terug naar de kinderarts? Probeer je je kindje te voeren of laat je het hem/haat zelf pakken en in z'n mond stoppen??. Geef anders eens een hele (wat oudere) boterham (zonder korstjes), ze scheuren dat helemaal kapot en stoppen het in de mond….
    Of een broccoliroosje, lekker laten aanklooien, misschien eet hij het wel op!

En als je het echt niet vertrouwt, ga terug naar de HA of de kinderarts!

Lisenka mv Tessa (10-9-2006)

#3384576 Quote

Hoi,

Ik snap je probleem.
    Mijn dochtertje van 7 maand+ 1week doet het ook niet.
    Potje 6 maanden gaat er wel in, maar als ik het zelf klaar maak en blender gaat ze over de huig. Net als pap, liga oid.
    Ik zou al met brood moeten starten, maar dat is geen succes.
    Ik blijf het wel proberen, maar als ze met het volgende cb bezoek nog steeds doet, laat ik er ook naar kijken.
    En als het eventueel opgelost kan worden door de amandelen die vergroot zijn, dat is dat toch mooi?? Kijk, ik zou er ook niet om staan te trappelen om het te laten doen hoor! zo is 't niet.
    Maar als dat de oplossing zou zijn, is je kleine er wel gelijk vanaf. Eventueel de desbetreffende arts bellen om het zeker te weten??

Succes ermee!

#3384580 Quote

bedankt voor de reacties
    ben op het cb geweest en moet terug naar de kinderarts ze denken dat zijn amandelen toch geknipt moeten worden nou heb ik er wel voor over. ben benieuwd wat de kinderarts zegt.
    kan hem zelf laten knoeien of gewoon zelf geven maar kan het gewoon niet verwerken
    spuugt dan dus alles uit en hij vind het zo lekker
    tussen de middag doe ik nu een boterham en sinaasappel door de staafmixer en laat hem dat opdrinken. heb dat net geprobeerd hij smulde er heerlijk van.
      was namelijk niet goed aangekomen.

#3384597 Quote

Pien,

Je haalt de woorden uit mijn mond 😉 Hier vind ze ook alles lekker, da's 't probleem ook niet (gelukkig)
    Ik hoop voor je dat de KA je verder kan helpen, en wil je er heel veel succes mee wensen.
    Ik zelf heb vanmiddag weer een afspraak staan met de manueeltherapeut, ik heb het er met mijn man over gehad, en we zijn toch wel erg bang voor een terugval in de KISS-syndroom.(ze was in januari er vanaf)
    En aangezien we twijfelen, neem ik liever het zekere voor het onzekere.

Succes!! Debby mv B'Elanna

read more image Lees ook: Voedingsschema baby: het eerste jaar
    #3384600 Quote

hoi debby,

ik wens jou ook heel veel succes, ben benieuwd.
    maare heeft het kiss syndroom dan te maken met eten?
    ik moet 23 mei naar de kinderarts ben benieuwd. ik geef hem nu s ochtends ook pap omdat hij niet goed aangekomen was. (Vind het niet gek als hij zijn eten iedere keer uitspuugt als het te dik is of als er stukjes in zitten.) moest het blijven proberen van het cb maar ze kunnen de pot op. eerst moet de kinderarts er maar naar kijken. een lange vinger at hij altijd lekker op lust hij nog wel maar gaat kokhalzen. en ja met het verdere gevolg ben het echt zat. Zou zo graag plezier hebben in eten geven maar dat heb ik niet meer. Hoor ik van je als je meer weet over jou kindje

groetjes jantine mv daan

#3384610 Quote

Pien,

Wat lief van je! 🙂 Ik moet vanmiddag om 15.15 uur  met haar naar  therapie.
    En ja, ook dat is 1 van de symptomen van KISS, ze heeft er meerdere.
    Maar op dit moment zijn die symptomen moeilijk voor een leek te onderscheiden.
    Het kunnen namelijk ook ontwikkelings dingetjes zijn op het moment, en als ze pas geboren zijn vis je ze er zo tussenuit.
    Vannacht dus een brak nachtje gehad van 2 tot 5.30 ontroostbaar was ze. (maar kan ook van tandjes zijn)
    Reflux hoort dus ook bij de symptomen, maar kan dus ook "gewoon" het wurg-reflex zijn (op dit moment) koude handjes, extreem veel hikken, hoog-huilen (moeilijk uit te leggen) maar is heel schril, haren/oor trekken en dat kan dus ook een 'gewone' ontwikkeling zijn (moe/tandjes)
    Maar de fysio kan dat straks zo voelen 🙂 en is erg tegenstrijdig, ik hoop het namelijk niet dat het een terugval is, maar het zou wel voldoende verklaren.

En idd, het is echt ruk om op die manier je kind te eten te geven… ook bij mij is de lol ervan af.
    Ik trek me ook niets aan van het cb hoor!! laat ze lekker het heen en weer krijgen.
    Je heb er ook niets aan dat je kind later eventueel een trauma eraan over houd.
    Hier zit ik nog op 3 flessen en alleen het avond eten (soms) anders 4 flessen.
    Dat komt wel weer goed, het belangrijkste is nu dat je kindje groeit, en niet of jij die boterham binnen kan krijgen (en houden)

ik tik straks de conclusie van de manueeltherapeut nog wel.
    Knuf Debby

#3384616 Quote

Hela, daar was ik weer.
    Conclusie; Ja, B'Elanna heeft een terugval van haar KISS gelukkig is het altijd goed op te lossen 🙂 We moeten het de a.k jaren ook nog in de gaten houden.
    Ik moet nog ongeveer 2 a 3x terug met haar (dit keer)
    Alleen het vaste voedsel probleem komt niet hier vanaf, dat is alleen als het vloeibaar is (dus FV) en daar heeft ze nu juist geen last van…. pfff

Maar mijn beslissing staat nog steeds, als het bij het volgende cb bezoek nog niet minder is, laat ik er ook naar kijken.
    Dus tot zover de vorderingen!

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen