Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

602596 Overactief Toeschietreflex

• Auteur

Hallo,

Ik heb een overactief toeschietreflex, hebben meer dames dat hier op het forum?
    Ik heb dus erg veel melk, en het komt er met alle geweld uit. Mijn zoontje kan het niet bij benen, en verslikt zich snel, huilt en boert veel tussen door.

Ik kolf (met de hand, niet met de  kolf zelf want dat maakt meer voeding aan en das nou juist niet de bedoeling)   nu elke keer voor de voeding zodat de hoogste druk eraf is.
    Dat gaat nu redelijk goed. Niet altijd.

Hebben jullie verder nog adviezen?
    B.v.d.
    Nens

#3384608 Quote

En vooral lekker invriezen!!! Mijn zoontje is nu bijna een half jaar en in de eerste twee maanden had ik genoeg melk voor tien weeshuizen! Tegen de tijd dat ik weer moest werken liep het ineens terug en had ik veel moeite om de flessen bij elkaar te kolven.
    Had ik dat toen geweten, dan had ik écht de vriezer volgegooid met melk!!! Dan had ik tenminste nog een voorraad gehad…. Ook lekker als je wel een keertje wilt doorslapen, dan kan iemand anders de fles geven! Dat hebben we express gauw geprobeerd en gelukkig maakt het Runar niet uit of hij borst of fles krijgt. Hij had ook krampjes in het begin en daar werkte de Avent fles goed bij, bij ons tenminste…..
    Succes! En maak een lekkere voorraad van alle melk die je nu teveel hebt, echt! (Weggooien kan altijd nog!)

En hem tussendoor even van de borst afhalen als je ziet dat het echt te hard gaat, dat deed ik ook altijd. (Doekje bij de hand, want het spoot er gewoon uit dan!) En idd even kolven voordat je gaat voeden.

Groetjes Edith

#3384624 Quote

het is niet dat ik teveel melk heb, maar het is wel eens zo dat mijn zoontje (nu net 1 jaar) ligt te drinken en ineens zijn grote zus hoort.
    Hij draait dan zijn hoofd om om naar haar te kijken en ik zie de melk gewoon uit mijn borst spuiten. ik leg hem dan snel weer aan, maar meestal is de boel dan al aardig nat.
    groeten Martine

#3384627 Quote

hoi , je zou eens kunnen lezen op http://www.borstvoedingsforum.nl daar staat veel info over borstvoeding en ook kolven.

groetjes

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen