Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

602597 Broodkorstjes

• Auteur

Hallo,

Mijn zoontje van 20 maanden is een makkelijke eter, hij doet eigenlijk nooit moeilijk. als ik de verhalen soms hoor is dat enorme luxe. Als hij niet wil eten heeft hij gewoon geen trek of is hij niet lekker. NIets om me zorgen om te maken dus.

Nu heeft hij sinds 3 weken besloten dat hij geen broodkorstjes meer eet. Normaal gingen die er altijd gewoon in, maar tegenwoordig houden we na het ontbijt en de lunch een bord over met alleen maar korstjes.

Is dit een fase en gaat het vanzelf weer over of kan ik hier iets aan doen?

Ik hoor graag jullie ervaringen!

Groetjes, Nicole

#3384614 Quote

Hoi,
    Ons zoontje liet op een gegeven moment ook de korstjes staan. Dat heeft hij waarschijnlijk gekopieerd vanuit het KDV. Want hij is een hele makkelijke eter en eet ze normaal gesproken altijd op.
    Ik merk wel, dat als ik een boterham dubbel klap, dat de korstjes makkelijker blijven liggen dan wanneer ik het bammetje in kleinere stukjes snijd.
    Mijn zoontje eet meestal 2 bammetjes. Als hij de korstjes nog niet van de 1e boterham heeft opgegeten, dan krijgt hij nog geen 2e boterham. Pas als het bordje leeg is. Deze duidelijkheid zorgt er voor dat hij de korstjes alsnog op eet.
    Veel succes!

#3384692 Quote

Ik deed precies hetzelfde. Korstjes horen gewoon bij de boterham. Dus de boterham is pas op als de korstjes ook op zijn en daarna pas volgende boterham (of event. beschuitje/ peperkoek toen ze wat groter waren).

Judith

#3384701 Quote

Zo zou ik het inderdaad ook doen! Eerst de hele boterham op eten (incl. korstjes!) en dan pas een nieuwe. Wil hij dit niet, dan dus geen tweede boterham!
    Zo zul je zien, dat ze in de meeste gevallen heeel snel de korstjes weer gaan eten.

#3384709 Quote

Ben het helemaal eens met bovenstaande schrijfsters.
    Ik werk trouwens op een kdv, waar we juist stimuleren om de korstjes op te eten. Jammer dat dat dus niet op alle kdv's gebeurt.
    Sil

#3384764 Quote

Bedankt voor de tips! Ik ben meteen begonnen met de boterhammen niet meer dubbel doen en dat scheelt al de helft. Verder is het inderdaad eerst op eten voor de volgende boterham komt en ik heb eigenlijk geen problemen meer gehad. Tja, altijd dat consequent zijn, je merkt toch dat het iedere keer weer werkt!

Ik heb het ook nog even nagevraagd op het kdv, maar daar eet hij ze wel gewoon. Moet hij ook wel, want ze zijn daar redelijk streng in gelukkig.

Blijkbaar had hij gewoon behoefte om ons uit te testen. Mislukt, haha! Kijken wat hij nu weer gaat verzinnnen…….

read more image Lees ook: Voedingsschema baby: het eerste jaar

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen