Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

602606 Wat Is Nou De Beste Borst Kolf

• Auteur

hallo allemaal! ben 8 maanden zwanger en wil straks heel graag borstvoeding geven,maar welke kolf is nou de beste? het is best een dure aanschaf,maar kan ze dus moeilijk allemaal ff testen,bij deze een beroep op jullie ervaring!

#3384672 Quote

Haihai,

Mijn zoontje is 5 maanden oud en ik gebruik de Medela Pump In Style. Dat is volgens mij de duurste kolf  op dit moment.
    Je moet kijken hoe vaak je de kolf gaat gebruiken en hoeveel melk je hebt etc.
    Mijn borstvoeding kwam moeizaam op gang, ik heb toen in eerste instantie een professionele Medela gehuurd en daarna dus de Pump In Style gekocht.
    Ik ben er erg tevreden over. Gebruik hem 3 dagen per week op mijn werk en de andere dagen kolf ik 1x per dag. Ik gebruik hem dus behoorlijk intensief. Als ik minder vaak had moeten kolven, had ik misschien een minder geavanceerde gekozen. Met deze kolf heb ik in 10 minuutjes een voeding gekolfd.

Ik kan er eigenlijk niets negatiefs over zeggen, behalve dat het een dure aanschaf is.
    Succes met kiezen, en met de laatste loodjes!

Groetjes,
    Laura

#3384673 Quote

Hoi,

Het merk Medela vind ik ook heel erg goed. Ik heb ook een kolf van Medela gehuurd bij het ziekenhuis omdat mijn zoontje niet bij mij dronk en ik de voeding wel op gang wilde brengen/houden. Dit was een 'superding', maar niet te betalen. Deze worden namelijk alleen verhuurd. Je hebt van Medela ook andere kolven die veel minder duur zijn.
    Aangezien de borstvoeding op een gegeven moment super liep en ik maar zelden hoefde te kolven heb ik de handkolf van Avent aangeschaft. Is mij goed bevallen. Ook als ik tijdelijk wat vaker moest kolven.
    Mijn ervaring is dat, als je het kolven goed onder de knie hebt, de kolf nog wel belangrijk is maar niet meer het belangrijkste. Kolven moet je soms ook leren namelijk.
    Ik weet dat je bij de thuiszorgwinkel ook kolven kunt huren, of misschien kun je er een van iemand lenen voor het begin. Het is namelijk best een aanschaf, zeker als je kiest voor electrisch, en misschien heb je hem maar zelden nodig. Kun je het toch even testen. Hangt natuurlijk ook af van je plannen.

Groetjes,

Noor mv Skip

#3384675 Quote

Het schijnt ook persoonlijk te zijn wat je prettig vindt.
    Bij de meeste kraamzorg kan je bij hun de kolven uitproberen om te kijken wat je het fijnst vindt.
    Zelf heb ik er een via marktplaats gekocht, wel met eigen onderdelen erbij voor de hygiene, een Medela.
    Hij maakt wel een rotgeluid, maar hij doet het prima.

groeten
    Rachel

#3384684 Quote

Hoi,

Ik heb ook de Medela. Wel erg duur maar zit handig in een rugtas vewerkt.
    In het ziekenhuis hadden ze ook een medela en die vond ik erg fijn vandaar dat we voor deze dure gegaan zijn.
    Moet zeggen, heeft zijn geld al dubbel en dwars terug verdient. Wij hebben hem bij de Thuiszorgwinkel gekocht.

#3384689 Quote

bedankt voor jullie reactie,had me wel beetje er in verdiept en had dit merk ook op het oog,maar jullie hebben het over duur en wat is dan duur op hun webside staan namelijk geen prijzen alleen verhuur locaties!

read more image Lees ook: Voedingsschema baby: het eerste jaar
    #3384720 Quote

Ik heb een aventkolf, en die bevalt niet echt goed.Steeds schiet het ventiel eruit als je veel druk hebt en dan kun je weer opnieuw beginnen en hopen dat ie toeschiet. Hij is wel goedkoop, maar dan ook duurkoop. (zelfs met een nieuw ventiel doet ie dat nog!)

#3384727 Quote

Eh, hoe duur ook alweer. Volgens mij ergens tussen de 200 en 300 euro. Anders bel je de Thuiszorgwinkel even. Die verkoopt deze kolf.

#3384728 Quote

Eh, hoe duur ook alweer. Volgens mij ergens tussen de 200 en 300 euro. Anders bel je de Thuiszorgwinkel even. Die verkoopt deze kolf.

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen