Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

602609 4 Of 5 Flessen

• Auteur

Hallo allemaal,
    Mijn Janine is 11 weken en 5,5 kg. Ze slaapt de nacht door en daarom kwamen wij nu uit op 4 flessen van 200 cc aangemaakte melk. Ze moet eigenlijk nog 5 flessen hebben.
    Wat kunnen we beter doen::
    – om de 4 uur drinken en dan de fles leeg?
    – of om de drie uur drinken en dan iets van elke fles laten staan.
    Ik heb namelijk het idee dat het nogal belangrijk is dat ze nog steeds 5 flessen krijgt. Kan iemand mij ook vertellen waarom dat zo belangrijk is??

groetjes Nathalie

#3384687 Quote

Hoi hoi, Fenna is nu 14 weken en net over de 6 kilo, en krijgt nog 5 flessen
    op een dag. (2oocc).
    Om ongeveer 6 uur soochtends de eerste, en dan kom je op 5 flessen uit.
    Een enkele keer komt ze sochtends later en dan krijgt ze 4 flessen, maar
    volgens mij kan en mag ze gewoon nog 5 flessen!!
    Als je al naar 4 flessen gaat dan zou ik er wel wat meer per fles doen, zodat ze op dezelfde cc uitkomt.
    Oja, de flessen gaan (bijna)altijd leeg.
    Doei, Alida.

#3384698 Quote

Hoi,

hier zeggen ze 4 flessen na 4 maanden en als je kind 7 kilo is. De niertjes kunnen veel voeding in 1 keer, bijv. als je 200 cc zou geven nog niet aan. Beter is dus 5 flessen, waarbij ze dan eventueel iets laat staan. Ik zou gewoon 3 – 3,5 uur tussen de flessen doen.

Quinn drinkt om 8 – 11.30 – 15.00 – 18.00 – 21.30 uur.

Succes

Groetjes Veerle

#3384699 Quote

Oh ja, Quinn krijgt dus 5 flessen van 180cc.

#3384830 Quote

Hoi hoi,

Mijn zoon is 10 weken en zit ook op 4 flessen per dag hij krijgt 200 de ene keer wil hij wat meer en de andere keer wat minder mij is verteld "geef hem maar wat hij wil als hij niet meer hoef pakt hij toch niet meer" of te wel ze zeiden tegen mij je kan baby's niet over voeden.
    Het gaat prima en hij ziet er teverden uit.

Groetjes Lonkie

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen