Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

602611 Kolven Help

• Auteur

Hi,

Dit is de eerste keer dat ik ga kolven. het vraag is hoeveel cc moet ik kolven voor een baby van 8 mnd. en hoe moet ik een gekolfde melk mee nemen ergens naartoe. word het niet zuur of zo. als je lang bent onderweg. En hoe moet het opgewarmd worden onder de warme kraan of in een flessemwarmer (en hoe Lang) of in de magnetron.

#3384694 Quote

Hallo,

De hoeveelheid die je voor je kindje nodig hebt, hangt echt van je kindje af.
    Eet je kindje al veel andere dingen en hoevaak krijgt hij/zij nog de borst normaal.
    Mijn zoontje dronk tot hij 6 maanden was met gemaak 250 cc bv op, nu hij 9 maanden is en ook groente, fruit, brood en sap krijgt, heeft hij genoeg aan 180 a 200 cc! (hij krijgt de borst nog om 7.00, 12.00 en 19.00.
    Maar ik heb een grote drinker!

Ik vervoer mijn bv in een koeltas met koelelementen, op mijn werk kan ik het in de koelkast bewaren maar in de auto dus in de koeltas met elementen.

Bv kan je het best in een flessen warmer (of inderdaad onder een warme (niet heet) kraan) opwarmen.
    In de magnetron zou ook kunnen maar er gaan dan wel een aantal belangrijke voedingsstoffen uit de melk verloren en dat is natuurlijk zonde!

Ik zou zeggen , kijk ook eens op : www.borstvoedingsforum.nl , helemaal boven in op die site staat ook een kopje: artikelen en links, daar staat ook nog goede informatie bij!

Succes, groetjes Fennie en Jente (15-08-2006)

#3384719 Quote

Hoi
    In principe drinkt je kindje precies datgene dat je borst aanmaakt. Als je bijv. 180 ml kolft, dan is je kind gewend om dat te drinken, anders zou je dat niet aanmaken. Ik denk dat met 8 mnd een kindje 180 a 200 ml per fles drinkt.
    Dat is wel wat ze met fv vaak krijgen.
    Ik geef op dit moment aan mijn 2e dochter 5 mnd borstvoeding. Zij drinkt op verschillende momenten van de dag andere hoeveelheden. Dat heb ik gemerkt omdat ik vaker op dezelfde tijdstippen kolf en dan ook ongeveer dezelfde hoeveelheid eruit krijg. Je kind beslist dus zelf hoeveel ie nodig heeft. De ene BV is zwaarder geconcentreerd dan de andere!

Succes

#3384748 Quote

Hoi hoi,

Alle informatie kun je vinden op: http://www.borstvoeding.com

Dat is een site waar ik zelf ook heel veel aan heb gehad toen ik begon met kolven en bewaren, opwarmen etc.

Succes.

Gr. Tamara.

#3384754 Quote

Hoi hoi,

ik kolf en geef dit vervollens aan mijn zoontje zodat ik een beetje controlle heb over zijn voeding (wat hij binnen krijgt) mij is vertelt:

aantal kilo,s baby x 150cc : aantal voedingen.

mijn zoontje is ongeveer 4kg dus bij mij is het dan 4 x 150cc = 600cc : 6á8 voedingen

Als je dat ongeveer aanhoud zit je goed.

Liefs,
    Marieke
    Moeder van Mara 21maanden en Joos 5 weken

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen