Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

602614 Snap Er Niks Van

• Auteur

Hallo meiden.

Als ik het goed heb begrepen op het cb moet ik een fles gaan vervangen door een groentenhapje.
    Onze Teun krijgt nu
      7:30 fles 180 + 6 schepjes (meer hoeft hij niet)
    11:30 fles 210 + 7 schepjes
    15:00 groentenhapje ( 1 heel potje)
    16:00 fles 210 + 7 schepjes (??!!)
    20:30 fles 210 + 7 schepjes en 3 schepjes rijstebloem

Hoelang blijven jullie kindjes verzadigd na een groentenhapje???
    Teun wil eigenlijk meteen wel een grote fles,na een uur breekt hij echt de boel af en MOET hij een grote fles,die is ook echt binnen 10 minuten leeg.
    Ik heb nu potjes vanaf 4 maanden (Teun is nu 5 maanden)
    Ik heb ook al wortel met aardappel geprobeerd maar het helpt niks.
    Hoe doen jullie dat toch?
    Oja met het fruithapje wil ik tot een half jaar wachten.

Groetjes Mikkie.

#3384706 Quote

Hoi,
    Nou, ik vind dat wel erg snel hoor, om nu al een fles te laten vervallen. Mijn dochter is nu 6 mnd en heeft ongeveer hetzelfde schema als jouw zoon. Alleen geef ik dan fruit met liga, ipv groente. Maar dat zou betekenen dat je dan nog maar 3 flessen zou moeten geven. Dat vind ik wel erg weinig voor deze leeftijd.
    Ik denk dat ik pas een fles laat vervallen als ze fruit én groente volop eet, anders redt ze het ook niet hoor.
    Het cb weet ook niet alles. Gewoon lekker doen wat je zelf denkt wat goed is.
    Succes,
    Sil

#3384710 Quote

Hoi Sil.

Bedankt voor je reactie maar je hebt hem niet goed begrepen denk ik.
    Dit is mijn nieuwe schema.
    Teun krijgt sinds deze week de groentehap erbij en de 5-de fles is vervallen.
    Eerst kreeg hij nog 5 flessen en geen bijvoeding.
    Maar als ik jou goed begrijp heb je ongeveer hetzelfde schema.
    Dus is het misschien toch wel een goed schema haha.
    Ik vond het alleen zo vreemd dat Teun eigenlijk niet genoeg aan 1 potje groenten heeft.
    Mij leek eigenlijk dat het beter zou vullen als de fles.
    Bedankt voor je reactie!

Groetjes Mikkie.

#3384711 Quote

Zo, we zitten lekker langs elkaar heen te lezen, volgens mij! Bij het najaar-forum begreep ik wat je nou bedoelde.
    Succes verder
    Sil

#3384713 Quote

Hé Mikkie,

Hahaha, jij hier? Ben je van forum geswitched?

Esther en ik zijn ook al aan het kliederen met fruithapjes. Onze oplossing: haar laatste fles met rijstebloem krijgt ze eerder. Zo kan ze langer slapen en overdag vaker de fles krijgen. Ons schema ziet er ongeveer zo uit:

7.00 uur: 210cc met 7 schepjes
    Na de ochtendtuk: paar lepeltjes fruit
    10.30 uur: 210cc met 7 schepjes
    Begin v.d. middag: paar lepeltjes fruit
    15.00 uur: 210cc met 7 schepjes
    18.00 uur: aan tafel soms fruit, groente of danoon, afhankelijk van wat ze verder die dag heeft gehad
    19.30: fles 210cc met 7 schepjes en 3 eetlepels rijstebloem

Ik weet niet of het in jullie schema past, maar op deze manier zou jij om 15.00 uur ook de groentehap en een grote fles kunnen geven. Maar dan moet Teun natuurlijk wel 's nachts lang genoeg doorslapen als hij vroeger zijn laatste fles krijgt.

Succes met puzzelen!

Eveline

ps: Waarom wil je met de fruithap langer wachten? Heb je last van allergieën in de familie?

#3384721 Quote

Ha Evelien.

Haha ja ik probeer overal wat informatie te bemachtigen!!
    Ik wil iid wachten met fruit i.v.m allergien.
    Ik heb extreem hooikoorts,overal allergisch voor (bomen planten gras graspollen bloemen kat hond paard vogels etc etc)
    Ik kan dus beter binnen blijven van februari-oktober haha.
    Ik heb het nu aardig onder controle met accupuntuur.
    Papa heeft ook nog geregeld exceem vandaar dus eigenlijk.
    Ik vind het ook best moeilijk om het allemaal in elkaar te passen.
    Ik dacht ook dat zo`n groentenhap goed zou vullen maar ja Teun drinkt vlot nog een fles van 210 + 7 schepjes.
    Ach ja zo tobben we maar door.
    Bevalt het werk je weer een beetje?

Groetjes Mikkie.

read more image Lees ook: Voedingsschema baby: het eerste jaar
    #3384725 Quote

Ha Mikkie,
    ziet er naar uit dat Teun gewoon echt honger heeft. Ik zou dit lekker zo geven hoor. Ziet er toch prima uit.
    Ben benieuwd. Moet vandaag weer met Quinn naar het CB. Die zal wel naar 4 flessen gaan, denk ik.
    Groetjes Veerle

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen