Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

602615 Nutrilon Omneo Bij Moeizame Ontlasting

• Auteur

Mijn dochter heeft 6 maanden bv gehad en nu zit ze alweer een maandje op de flesvoeding, Nutrilon Standaard. Maar ze heeft heel veel moeite met haar ontlasting. Hard, droog en keutelachtig. Ze krijgt al best veel fruit en groente en geen rijstebloem. We doen al extra water in de flessen en hebben ook druppeltjes van VSM geprobeerd. Die druppeltjes hielpen trouwens wel, maar je kunt ze natuurlijk niet blijven geven.
    Ook wat olijfolie in haar hapje doen we al.
    Is de Nutrilon Omneo een optie?
    Hebben jullie dat ook gebruikt tegen de moeizame ontlasting en hielp dat?
    En hebben jullie dat in één keer gegeven of eerst mengen met de gewone?

Alvast bedankt,
    gr,
    Sabine

#3384716 Quote

hoi Sabine,
    mij dochter is nu 12 weken. De eerste 2 weken kreeg zij bv. Hier ben ik abrupt mee gestopt toen bleek dat mijn dochter meer dan 10 procent van haar geboorte gewicht kwijt was. Dit had natuurlijk door de kraamverzorgster opgemerkt moeten worden zodat Sophie vaker aangelegt kon worden enz enz. Maar mij kraamverzorgster bleek haar helemaal niet gewogen te hebben( schreeft wel mooie gewichten op in het zorgdossier). Ik ben toen  begonnen met Nutrilon.  Mijn dochter kreeg enorme krampen, zo erg dat de huisarts haar wilde laten opnemen ter observatie.( niemand vertelde dat je de bv gekolfd kon/moest mengen met de fv de eerste tijd)  Toen hebben wij besloten om (we mengden al een paar dagen met omneo) volledig over te gaan op de omneo en de Avent flessen aan te schaffen. Na een paar dagen al was het een heel ander kind. Daarbij passen wij zoveel mogelijk ritme en regelmaat toe. 3x per dag kreeg zij cinababy. Inmiddels gaat het echt enorm goed. Nagenoeg geen krampen meer. Nu zeggen ze ook dat je kindje eroverheen groeit maar ik zweer dus absoluut bij de omneo. Wel advies vragen hoe je het moet mengen de eerste tijd. Ga je direct over heb je kans dat de darmen juist meer overprikkelt raken.

Om een lang verhaal kort te maken, ik vind omneo goede fv voor kindjes met darmkrampen(in combinatie met de Avent fles, voorkomt bij juist gebruik darmkolieken).

Succes ermee!
    Groet van Anne, moeder van Sophie

#3384723 Quote

hoi,

ik   gebruik ook de omneo, ook vanwege krampen en harde ontlasting, wij zijn toe de tijd gelijk overgestapt, en hadden na 3 dagen een heel ander kind, hij had in een keer elke dag ontlasting en was gewoon weer zacht, de krampen zijn nog een poos gebleven, maar volgens mij gaat het jou alleen om de ontlasting he, dan is omneo denk ik een hele goede voeding, wij hebben er veel baat bij gehad, en nog!!!

succes, susanne

#3384729 Quote

Hoi,
    Ik ben ook overgestapt op de omneo ivm moeizame ontlasting, alleen lustte mijn dochter dit niet. Wat ik ook probeerde, ik kreeg het er niet in.
    Toen ben ik overgegaan op de friso comfort en dit lust ze wel en sindsdien gaat het ook beter met poepen. Het is een kwestie van uitproberen, denk ik.
    Succes, Sil  

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen