Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

602616 Hongerige Baby Help

• Auteur

Dag Dames!

Ik heb een mooie dochter van 8 weken oud. Na het eerste bezoek aan het CB kreeg ik te horen dat ik een hongerige baby heb. Ze was toen 4 weken oud en kreeg 6 a 7  voedingen (fles) van gemiddeld 100cc. Ik zag er zelf geen probleem in maar de arts gaf aan dat het echt te veel was en dat ik over moest gaan naar 5 voedingen van 120cc. Ik was haar aan het overvoeden!! Daarbij kreeg ik het advies om Nurtilon Forte te gaan gebruiken 50/50 met de normale melk. Mijn meisje woog toen 3600 gram. En uitgaande van de 150ml per kilo lichaamsgewicht zou dat beter voor haar zijn.
    De eerste dag hielp dit wel en lukt de 5 voedingen maar al snel had ze niet genoeg en ging ik weer naar 6 a 7 voedingen. Inmiddels is ze 8 weken oud, drinkt volledig de melk voor hongerige baby's, en krijgt hiervan 6 voedingen van ongeveer 140cc. Ze weegt ongeveer 4700 gram en heeft dus 700ml per dag nodig maar drinkt 840. Heeft iemand tips hoe mijn hongerige kleintje beter verzadigd raakt zodat ik haar niet overvoed? Alle bijvoeding producten mogen pas vanaf 4 maanden. Of maakt het CB mij nu onnodig bang en moet ik haar gewoon laten?
    Alle tips of ervaringen zijn welkom!

Grtz Linda

#3384724 Quote

Hoi!

Ik had het zelfde probleem, extra water per fles (ik deed ongeveer 20cc) erbij doen kan een beetje helpen, al hoewel sommige dat ook onder bijvoeding zien.
    Uit eindelijk ben ik mijn dochtertje gewwon meer gaan geven, en lak aan het cb gehad.
    Ik maakte elke voeding extra veel, en ging opschrijven wat ze precies at.
    Uiteindelijk liep het vanzelf, je heb er nu eenmaal hongerwolfjes tussen zitten.

Succes ermee! Debby mv B'Elanna

#3384731 Quote

hoi hoi lindano

ik heb dat probleem ook gehad en het cb is al snel met dat kinderen te veel krijgen.
    mijn zoontje was ook een hongerige baby en ik heb toen forte gehaalt en hem een fles gegeven waneer hij wou { wel uitgekeken hoe veel natuurlijk} maar wat je ook kan doen is dat je 5 voedingen doet met 160 water met 5 scheppen zo deed ik dat ook.

soms vinden ze water ook wel lekker en wat je ook kan proberen is waneer het huilt en nog echt geen fles mag een beetje koude thee geven als ze dat lusten hielp bij mij wel.

groetjes manu22

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen