hoi,
ik herken het niet omdat ik borstvoeding geef, maar ik heb wel een advies waar je misschien wel wat mee kan.
Namelijk, je kunt de hoeveelheid; 1 liter; over meerdere voedingen verdelen; een soort voeden op verzoek; dat kan ook met flesvoeding.
Je kunt bijvoorbeeld een extra voedingsmoment inlassen, dan maak je 6 voedingen van 180 ml. Het is niet gezegd dat jouw kindje met drie, vier maanden doorslaapt; wat je kan doen is overdag 5 voedingen van 180 geven, zodat je een voeding van 180 voor s nachts overhoudt. Blijkbaar heeft je kindje hier nu behoefte aan.
Als blijkt dat je kindje doorslaapt, en dat een paar dagen achter elkaar, dan doe je gewoon weer vijf voedingen van 200 ervan maken, je zit nergens aan vast; je bent flexibel; alleen die hhoeveelheid is vast; maar hoe je die verdeelt…dat is aan jou; kijk naar je kindje en probeer gewoon eens wat dingen!
Je kindje krijgt echt niet zomaar te weinig binnen, mocht het een keer de nachtvoeding overslaan.
En die nachtvoeding er uit willen werken zal alleen maar tot frustratie bij jou en je kindje leiden, echt; probeer te accepteren dat het nu even zo is; en 1 keer per nacht wakker worden….ik zou ervoor tekenen hoor 😉
mijn kindje heeft tot 14 maanden nachtvoeding gevraagd, en ja; ik wil snel weer slapen; dus ik leg hem aan; hij drinkt vijf minuten en het is gedaan, we kunnen allemaal weer slapen; ik hoop dat je er wat mee kunt.
groetjes