Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

602627 Dochter 2 Weken Borstvoeding

• Auteur

Hallo,

Onze dochter is nu 2 weken en krijgt borstvoeding. Je zou er best een cursus voor kunnen volgen, want ik vind het allemaal best moeilijk.

Ik heb een aantal vragen:
    De eerste 10-20 seconden als ik aanleg zijn echt pijnlijk, hoort dat?

's Nacht komt ze om de  3-4 uur, overdag soms om de 2 uur denk ik, want dan huilt ze alsof haar leven er vanaf hangt. Herkent iemand dit?

Vaak tijdens de voeding valt ze in slaap en is ze niet meer wakker te krijgen. Dan heeft ze soms nog geen 10 minuten gedronken. Wat moet ik dan doen?

Groeten,

Ien (een hele gelukkige moeder)

#3384772 Quote
    quote: Ien1973 schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('23-05-2007 16:27:39'));

Hallo,

Onze dochter is nu 2 weken en krijgt borstvoeding. Je zou er best een cursus voor kunnen volgen, want ik vind het allemaal best moeilijk.

Nog gefeliciteerd dan!

Ik heb een aantal vragen:
    De eerste 10-20 seconden als ik aanleg zijn echt pijnlijk, hoort dat?

Dat had ik de eerst 2 weken wel, hap ze wel goed aan? gehele tepel en ietsjes meer? en is na het drinken een witte lijntje op je tepel te zien? Zo ja dan is er niks aan de hand en moeten ze nog ff wennen.

's Nacht komt ze om de  3-4 uur, overdag soms om de 2 uur denk ik, want dan huilt ze alsof haar leven er vanaf hangt. Herkent iemand dit?

Dat van s'nachts is al heel goed zeg! die van mij nu 16 weken (morgen) komt ook nog om de 3-4 uur. Overdag kam joshua ook nog tot wel 6/7 weken om de 2 uur, dit wordt wel minder nadat je borsten voldoende de boel op gang heeft. En het huilen ja dat is moeilijk, joshua heeft verschillende sorten huilen en die van honger kan soms best wel hard zijn.

Vaak tijdens de voeding valt ze in slaap en is ze niet meer wakker te krijgen. Dan heeft ze soms nog geen 10 minuten gedronken. Wat moet ik dan doen?

dit doen ze nog idd in het begin, maak haar niet wakker anders verstoor je haar ritme en krijg je een moeilijk kindje. en 10 minuten is al heel wat!!!!
    Ik hoop dat je hieraan wat heb.

grt suuz mv joshua 8-2-07

Groeten,

Ien (een hele gelukkige moeder)

#3384776 Quote

Dat je tepels eerst zeerdoen had ik ook, weet zo niet meer hoelang dit duurde, ze moeten natuurlijk wennen dat er met regelmaat aanezogen wordt, weet je ook zeker dat je kindje goed is aangelegt? hier kan ook pijn van komen.  onze zoon is nu 14wkn en kwam overdag in het begin ook om de twee uur en snacht ook, het maagje is nog maar klein en borstvoeding verteerd nu eenmaal snel. dit wordt vanzelf beter en ook wat dat huilen betreft dat doet die van ons ook nog, wij zeggen wel eens gekscherend dat er iemand geslacht wordt. Maar opzich is huilen aleen telaat honger singaal. als je eens goed opgaat letten zul je andere singalen gaan zien, wat smakken bv, of met hoofdje draaien om te zoeken. leg gewoon lekker vaak aan als je kindje hier om vraagt. en met 2 wk willen ze ook gewoon graag bij je zijn (mama honger)
    groetjes natasja

#3384777 Quote

Hoi,
    Dit wordt zeker beter naar mate je langer borstvoeding geeft. Ik was in het begin ook heel onzeker over die pijn die jij beschrijft. In het begin kan dat echt even pijn doen, maar als de pijn na 15 sec. ongeveer helemaal verdwijnt kan het (volgens mij) geen kwaad. Ik had dat ook en na een tijdje ging dit helemaal over en had ik nergens last van.
    Je tepels moeten natuurlijk ook wennen.
    Dat je kindje heel hard kan huilen van de honger herken ik ook. Ik dacht in het begin ook vaak waarom huilt ie nou zo verschrikkelijk, hij heeft net gegeten. Naar mate mijn zoontje ouder werd ging dit over, de tijd tussen de voedingen werd langer en hij ging ook krachtiger drinken waardoor hij in kortere tijd zijn voeding kon drinken. De eerste maanden duurde een voeding zo 25 minuten, met tussenpauzes waarin hij een beetje lag te slapen, maar toen hij wat ouder was dronk hij soms maar 5 minuten en dan was hij alweer klaar. Het huilen ging ook over.
    Ik heb ruim 9 maanden op verzoek gevoed en in de eerste weken dacht ik wel eens er zit helemaal geen ritme in. Maar je zult zien dat als je kindje iets ouder is er echt een ritme in de voedingen komt.
    Succes met borstvoeding geven, geniet ervan!!!
    Gr. Noor mv Skip

#3384778 Quote

Oh ja, wat betreft het in slaap vallen tijdens de voeding. Lekker laten slapen. Ik vond het altijd zo lief als hij dan bij mij even lekker sliep, meestal werd hij dan na 10 minuutjes weer even wakker en dan dronk hij weer verder. Deed hij dit niet dan was het ook goed. Dan haalde ik hem van de borst en dan keek ik wat zijn reactie was.

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen