Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

602633 In De Ochtend Of Avond Pap

• Auteur

Hallo,

Ik geef mijn zoontje van 8 mnd om 7 uur een laatste papfles. Nu heb ik begrepen dat je dit eventueel kunt gaan lepelen en in de ochtend. Maar mijn zoontje krijgt hem in de avond, de reden hiervoor was om hem door te laten slapen met 4 mnden.

Is het nu de bedoeling dat ik dit in de morgen ga doen en om 7 uur in de avond een gewone fles omdat hij geen papfles meer nodig heeft in de avond door de vaste voeding?

En ik doe nu twee scheppen nutrix, moet ik dan meer scheppen doen.

Graag jullie advies/mening

Jasmijn75 mv Tim

#3384793 Quote

Hallo!!

Als ik jou was zou ik niet stoppen met de avond pap. Laat je kindje daar maar lekker op doorslapen. En ja paplepelen…. ik heb het geprobeerd en ben er mee gestopt. Frustratie voor hem: het gaat niet zo snel, en frustratie voor mij: omdat hij er niet gelukkig mee is.
    Als jouw kind goed eet van een lepeltje heb je dit niet echt nodig!
    De papfase sla ik 's morgens over, dat wordt gewoon een boterham met een klein flesje/bekertje.

#3384815 Quote

Hoi,

Mijn dochter heeft nooit 's avonds een papfles gehad, ze sliep bijna altijd wel goed. Ze kreeg 's ochtends pap uit een bord met een lepeltje. Eerst maar een paar schepjes Nutrix, uiteindelijk 5 (dacht ik). Volgens het pak.
    Volgens mij maakt het niet zoveel uit hoor. Als je kindje straks echt avondeten krijgt en een toetje is het niet meer nodig. Maar ik ken ook veel kindjes die ook dan nog een papfles krijgen.
    Mag je het trouwens niet allebei doen?

Groetjes

#3384816 Quote

Hoi,

Mijn dochtertje (nu 7,5 maand) had het ook eerst in de laatste fles.
    Sinds ongeveer 4 weken doe ik dat niet meer, en eerlijk gezegd vind ik dat ze er (nu) beter door slaapt.
    De pap heb ik verplaatst naar de ochtend, alleen is het geen rijstebloem meer.
    Ze krijgt nu of (die nieuwe) melkpap (va 6 maanden) of pap v.a 7 maanden.

Nu de vaste voeding (s avonds) de overhand heeft, heeft ze genoeg aan "gewone" FV s'avonds.
    Gewoon een paar keer uit proberen, dan weet je of het voor jullie "werkt"

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen