Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

602635 Bijvoeding

• Auteur

hoi,

ik vroeg me af wanneer jullie allemaal zijn begonnen met fruithapje geven.
    ik hoor zoveel verschillende verhalen over het cb.
    dus nu maar ff hier vragen wat jullie allemaal doen.

groetjes marijke

#3384806 Quote

Hoi,

Ik geef BV en ben al met 3 maanden begonnen………. erg vroeg maar Iris wilde het echt zo graag.

#3384808 Quote

Ik geef nog steeds BV en ben met 6 maanden begonnen. Nou ja, bijna 6 maanden, eigenlijk een weekje eerder, kwam zo uit.
    Van m'n cb mocht ik wel eerder beginnen, maar m'n dochter leek nog zeer tevreden met alleen de BV en ook ivm allergieën wilde ik niet te vroeg beginnen.

Karin, mama van Hannah (20-11-2006)

#3384809 Quote

Hoi Marijke,
    Bij onze oudste zijn we met 4 mnd begonnen, dat was toen nog zo. (ze is 2,5 jr). En dan steeds een potje hoger bij 6 mnd, 8 mnd enz.
    Onze jongste is vandaag 6 mnd en bij haar gaan we pas met 9 mnd beginnen met bijvoeden. Dit is vanwege het vele spugen. Ik heb nutricia gebeld en vlgns haar zit alles wat ze in principe nodig hebben in de (opvolg)melk. Tenzij ze echt niet genoeg heeft aan alleen de fles, maar dan ga ik eerst proberen weer naar 5 voedingen te gaan ipv dan met bijvoeding beginnen.
    Groetjes Judith

#3384811 Quote

Hoi,

Met 3,5 maand ben ik begonnen met rijstebloem en groente.
    Dit was niet zozeer omdat ze er aan toe was, maar vanwege haar ontlasting.
    Tot die tijd had ze altijd keuteltjes, door de groente werd het lekker zacht.

#3384813 Quote

Vandaag heb ik voor het eerst banaan gegeven uit een potje (hij is 4 maanden). Nou, hij griezelde er echt van en wist niet hoe snel hij het weer uit zijn mond moest krijgen. Morgen weer proberen.
    Mijn consultatiebureau begon er zelfs zelf over dat ik mocht beginnen met fruit. Buurvrouw met zelfde consultatiebureau mocht nog niet beginnen. Vaag hoor!

read more image Lees ook: Voedingsschema baby: het eerste jaar

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen