Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

602637 Zelfgemaakt Fruithapje Bewaren

• Auteur

Hoi allemaal!
    Ik dacht, ik ga eens creatief doen en heb zelf een fruithapje gemaakt (appel, peer, banaan en perzik in de keukenmachine). Nu heb ik natuurlijk veeel te veel voor 1 keer. Maar ik vraag me af of, en zo ja, hoe je dat kunt bewaren. Neem aan niet langer dan 1 dag in de koelkast, maar zou je zo'n fruitprakje ook in kunnen vriezen?? Hoe doen jullie dat???

groetjes,
    Kipling26

#3384821 Quote

Hallo,
    Ik deed het vaak in de vriezer. Je kunt bijv. het bakje waarin je ijsklontjes maakt hier prima voor gebruiken. Zo heb je altijd handige porties en wil je meer geven dan haal je er gewoon een extra blokje uit. Wat ik ook vaak deed was zacht fruit in de hand geven. Stuk banaan, meloen, perzikken etc. Dit ging prima. Hij zag er daarna dan niet uit maar dat maakt niet uit. (volgens mij heet dit de rapleymethode) Op http://www.borstvoeding.com kun je meer vinden over deze methode.
    Groetjes Jeanette

#3384824 Quote

Hoi,
    Je kan het gewoon invriezen hoor.
    De rapley-methode is in principe voor bv-kinderen. Bij fv-kids kan het ook, maar is een iets andere aanpak nodig, volgens mij.
    Sil

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen