Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

602640 Te Weinig Drinken

• Auteur

Mijn dochter is 5 maanden en krijgt nog volledig flesvoeding ivm allergie. Maar sinds een week stopt ze met drinken na zo'n 110 cc terwijl ze er toch minimaal 180 moet drinken. Ze is verder supervrolijk, maar het lijkt me toch niet helemaal de bedoeling. hebben jullie tips om te stimuleren?

#3384833 Quote

Hoi,
    mijn meisje is inmiddels alweer 9,5 mnd en krijgt ook pepti ivm allergie.Maar rond de 4,5 mnd begon ze ook veel minder te drinken en te spugen.Met 5 mnd zijn we toen toch begonnen met fruit(potje,eerst peer ivm allergie) en langzaam op gaan bouwen,en sinds toen drinkt ze weer.Ze was toe aan andere voeding.Dat merkte ik al.
    Ik weet dat ze zeggen wachten tot 6 mnd maar als je kind er aan toe is langzaam beginnen.
    Nu krijgt ze gewwon `s morgens pap(van pepti),fruit,12 u boterham(koemelkvrij met koemelkvrij beleg),warme maaltijd+soja pudding/yoghurt,vingerkoekje,fles en na bed.
    Ze heeft koe,geiten,schapen melk allergie,cacau(chocolade),pinda en bepaalde zoetstoffen allergie en gevoelige dunnen darm.Hoop dat ze erover heen groeit.
    Maar wat zegt jouw gevoel dat je kindje minder drinkt nu?En hoeveel fles krijgt ze nog?
    groetjes gaby

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen