Hi Miranda,
Mijn verhaal is niet helemaal gelijk aan het jouwe, maar misschien heb je er wat aan.
Ik gaf onze Cas (nu zes weken) aan de borst voeding. Dat ging op zich erg goed. Hij kwam goed aan, had voldoende plasluiers en was tevreden. Tot na een week of 3-4 de omslag kwam. Veel huilen, vaak willen drinken (9 voedingen per dag), onrust. Ik wist niet wat te doen en de arts van het cb zei: Wen er maar aan! Maar gelukkig hebben we hier wel een lieve wijkverpleegkundige.
Die kwam twee dagen later (nu een week geleden) en gaf mij wat adviezen over het voeden. Ik voedde met een tepelhoedje, omdat zonder mijn zoon niet kan aanpakken. Ik heb geprobeerd het tepelhoedje af te knippen en zonder tepelhoedje, maar dat werkt niet bij mij. Dus nu kolf ik zoveel mogelijk bv af. Dat gaat bij mij wel goed, maar veel te weinig voeding. 400cc maximaal, ipv de benodigde 630cc voor onze Cas. Nu voed ik dus met kunstvoeding bij.
En nu gaat het weer zo goed met ons mannetje! Een lief rustig kind! Ik denk (maar dat is mijn theorie), dat mijn stress via het voeden op onze Cas terecht kwam. We zitten in minder leuke familie-omstandigheden en ik heb nogal wat stress. Door nu met de fles te voeden, kan ik voor mijn gevoel meer genieten van ons ukkie en daardoor is een stukje stress van het voeden weg genomen. Ik kan nu precies zien wat hij drinkt! En dat geeft mij rust en dat breng ik op Cas over.
Kolven moet je oefenen! Als je graag bv wilt blijven geven, doe dat dan in ieder geval zolang je nog geen werk hebt. Geef bij je a.s. werkgever aan dat je graag wilt kolven, maar dat als het niet kan je de baan toch graag wilt hebben. Ik weet niet of je 2 hele dagen wilt werken of 4 halve dagen, maar in het laatste geval kun je de meeste tijd thuis kolven. Als ik jouw verhaal lees, zou ik niet stoppen met de borstvoeding maar er tegen die tijd dat je werk hebt evt. een combinatie van maken.
Ik heb er veel vertrouwen voor terug gekregen, door te voeden met de fles. Maar dat is natuurlijk niet voor iedereen hetzelfde.
Heel veel sterkte en succes met het vinden van een baan.
Gr. Tamara.