Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

602645 Doorslapen

• Auteur

Hoi,

Ons zoontje is nu 13 weken oud, in het begin ging het doorslapen erg goed. Maar nu ik sinds 4 wkn weer aan het werk ben, meld hij zich 'snachts…
    1x voor een voeding, en zo'n 8 (!!!!) x omdat hij zijn speentje kwijt is.

Hiervoor sliep hij gewoon door als zijn speentje uitvalt, maar nu niet meer…

Iemand tips, wat ik kan doen. Moet ik hem gewoon even laten jammeren? of gelijk naar hem toe als hij begint te huilen… want als ik zijn speentje weer in doe is hij wel weer even stil…

Herkent iemand dit? Het breekt me namelijk best op, want mijn man word er niet wakker van, en als ik al 1 babygeluidje hoor zit ik al recht op in bed.
    Ik weet wel dat je van geluk mag spreken als je babytje doorslaapt, en voeden vind ik ook geen enkel probleem, maar elke keer dat speentje… het lijkt elke nacht wel meer te worden…

Bvd.
    Liefs Nens

#3384852 Quote

Heey,

Mijn dochtertje is bijna 8 weken oud en komt ook nog voor 1 nachtvoeding maar 'da's op deze leeftijd nog heel normaal.
    Esmee heeft ook een speen maar heb vanaf het begin haar zonder speen laten slapen omdat ik dus geen zin heb om er 5 x uit te moeten in de nacht.
    Overdag sabbelt ze lekker op haar speentje en in bed dus niet.
    Misschien ook een tip voor jou om alleen beneden op een speen te sabbelen en dus niet in bed.
    In principe hebben ze geen speen nodig om in slaap te komen maar voor de zuigbehoefte..
    Ik zou haar ff laten huilen..

succes,

liefs simone

#3384853 Quote

Hoi,

Ik ging er dus wel uit voor het speentje, ook heb ik op een gegeven moment een doekje erbij gelegd… dat ging veel beter.
    Dan ging ze op het doekje sabbelen.
    Ik moet er wel bij zeggen dat mijn dochtertje het ook heel snel doorhad, en sinds ze 6 maanden is (en het speentje is in de buurt) ze hem er zelf instop.
    Of een tuttel aan het speentje vastbinden, werkt soms ook nog wel.

Succes ermee!!
    Debby mv B'Elanna

#3384855 Quote

Dat je kindje nog voor een fles komt, vind ik niet raar. Alleen vervelend als je al weer aan het werk bent…
    Mijn zoontje kwam nog voor een fles tot 6 maanden. zucht…
    Ik heb geen ervaring met speentjes, maar heb wel eens gehoord dat je de speen uit het mondje moet halen als je kindje in slaap is gevallen (mondje daarna sluiten!). Misschien dat dat helpt? Daarnaast zou ik toch proberen er niet meteen naartoe te gaan. Ik wens je een goede nachtrust!

Groetjes,
    Marianne

#3384859 Quote

Hoi,

Mijn dochter slaapt ook met een speentje s'nachts. We hebben haar een paar dagen na de geboorte een speen gegeven omdat ze er echt behoefte aan had. Vooral lekker bij het slapen. Haar vingers kon ze niet vinden.
    Maar je wordt er inderdaad wel gek van. We zijn er wel elke keer uitgegaan om haar dat speentje terug te geven. Ook weer niet te snel. Soms valt ze vanzelf weer in slaap, maar meestal niet. Bij zo'n 5,5 maand leek het wat beter te gaan, maar zo'n 2 a 3 keer het speentje erin. En vanaf 6,5 maand stopt ze zelf haar speen erin. We zijn er nu al een paar keer niet uitgeweest en heeft ze heerlijk doorgeslapen. Of ze wordt wel een beetje wakker, maar pakt meteen zelf haar speen.
    De speen is alleen voor het slapen, dus overdag juist niet. Ze kan zich ook helemaal ontspannen met dat ding. In slaap vallen is dus bijna nooit een probleem.
    Ik vond dat wij haar zelf een speen hebben gegeven en het is niet haar schuld dat ze er 's nachts aan gewend is geraakt. Dus we zijn er braaf uitgegaan 's nachts.
    Ik heb geen doekjes of andere dingen geprobeerd. Vond ik veel te eng om in haar bed te hebben.

gr,
    Sabine

#3384870 Quote

Vannacht heeft Tom voor het eerst sinds tijden weer doorgeslapen, tot 5 uur…!
    Ik heb hem gevoed en terug gelegd in zijn bedje, toen begon het gejammer om de speen weer.

Overdag sabbeld hij wel zo nu en dan op zijn spuugdoekje, maar alleen als ik er bij ben.. Ik vind het erg eng om het in zijn bedje te leggen.

Gister op de nagym van de zw-begeleiding, hadden ze het over dat het misschien wel een sprongetje kon zijn waar hij nu in zit… erg lang sprongetje naar mijn inziens 🙂 maar we zullen zien.

Ook kwamen ze met het idee om over te gaan op flesvoeding, van die kant-en-klare 'zooi', maar ik moet daar niets van hebben. Borstvoeding gaat goed, ik moet niets van kv hebben… dan maar een paar keer eruit snachts…

Liefsss…!
    En bedankt voor jullie tips 😀

read more image Lees ook: Voedingsschema baby: het eerste jaar
    #3384884 Quote

Hoi Nens21,
    Het spijt me hoor, maar noemde je kv nou "kant en klare zooi"??? Erg raar om dat zo te zeggen. Dat jou de bv zo goed bevalt, wil niet zeggen dat alle moeders er blij mee zij/ bv kunnen geven…

En het is ook een mythe dat je kindje doorslaapt op kv….Je kindje is nog maar 13 weken, dan hoeft ze nog helemaal niet door te slapen…

#3384903 Quote
    quote: Nens21 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('30-05-2007 08:52:55'));

Vannacht heeft Tom voor het eerst sinds tijden weer doorgeslapen, tot 5 uur…!
    Ik heb hem gevoed en terug gelegd in zijn bedje, toen begon het gejammer om de speen weer.

Ook kwamen ze met het idee om over te gaan op flesvoeding, van die kant-en-klare 'zooi', maar ik moet daar niets van hebben. Borstvoeding gaat goed, ik moet niets van kv hebben… dan maar een paar keer eruit snachts…

Hoi,

Eigenlijk sluit het advies om over te gaan op kunstmatige zuigelingenvoeding volgens mij ook niet echt aan op jouw probleem, want het probleem is immers dat je kindje zijn speentje telkens kwijtraakt; dat heeft niets met voeding te maken.  Misschien kun je uit de voeten met de volgende tips?

Ik weet niet of je baby onder een dekentje slaapt? In dat geval zou je eens een slaapzakje kunnen proberen. Dan blijft hij tijdens en na het voeden lekker warm en komt hij niet terug in een koud bedje. Probeer het kamertje zo donker mogelijk te houden. Als je nog iets van verlichting nodig hebt om te kunnen bekijken of je baby goed is aangelegd, gebruik dan zo weinig mogelijk licht (eventueel een dimmer installeren?). De eerste tijd poepen baby's ook 's nachts, maar op een gegeven moment stoppen ze daarmee. Dan hoef je in principe 's nachts ook geen luier meer te verschonen en dat scheelt, want van verschonen wordt een baby vaak toch weer wakkerder. Een wegwerpluier houdt het doorgaans prima een nacht vol. Houd de nachtvoeding zoveel mogelijk functioneel, dus niet praten met je baby, of zingen etc.
    Slaapt je kindje nog bij jullie op de kamer of slaapt hij in zijn eigen kamertje? Veel baby's worden sneller rustig als ze dicht in de buurt van de moeder kunnen slapen. Je zou eventueel kunnen overwegen om een cosleeper te maken. Dit is een ledikantje op dezelfde hoogte als je eigen bed, waarvan één zijkant open is. Op die manier kun je gemakkelijk en met heel weinig moeite contact maken met je baby. Dit is een voorbeeld van een cosleeper: cosleeper. Als je een beetje handig bent (of een handige partner hebt ) kun je iets dergelijks ook zelf maken.

Groetjes van Yvonne, contactpersoon Vereniging Borstvoeding Natuurlijk

#3384905 Quote
    Hoi,

Hij slaapt al in een slaapzakje, dat doe ik hem voor het voeden al aan, dat als hij in slaap valt dat ik niet nog eens met hem moet trekken. Het kamertje is al behoorlijk donker, en 's nachts wanneer hij dus gaat jammeren als hij zijn speen kwijt is, is het helemaal donker.
    Voeden 's avonds/'s nachts, doe ik met een nachtlampje, dus veel licht krijgt hij daar niet van…

Het is gewoon echt, dat hij zijn speen kwijt is. En een enorme zuigbehoefte heeft.
    Misschien moeten we het spenen afbouwen ofzo?

NENS

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen