Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

602648 Lekkere Fruithap Receptjes

• Auteur

Hallo!
    Mijn zoontje van 6 maanden is absoluut geen van van de fruithapjes uit potjes.
    Ik wil nu vers fruit gaan geven.
    Mijn vraag is hoe kan ik dit het beste maken en welk soort fruit is het meest geschikt, of welke combinatie?
    Groente vindt hij 10x lekkerder, maar ja fruithapjes lijken me ook belangrijk!

Groetjes van Bloem

#3384857 Quote

Ik gaf mijn dochter, inmiddels 2,5 jaar vanalles:
    peer met appel en banaan etc

Kiwi en sinasappel gaf ik in het begin nog niet

Maar al het ander maakte ik allerlei combinaties. Ik deed wel altijd een stuk banaan bij vond ze namelijk heerlijk. En de rest wat over was at ik zelf op.

Ik zorgde wel voor genoeg variatie zodat ze van alles binnen krijgen. Alleen als je met fruit begint moet je in het begin een aantal dagen hetzelfde geven zodat ze kunnen wennen aan de smaak en eventuele allergien

Groetjes annegien
    I

#3384865 Quote

Hoi,
    Mijn eerste vond het volgende heel lekker; verkruimelde liga met geprakte banaan en wat vers sinaasappelsap om het dunner te maken. Dit wilde ze het liefst elke dag!
    Nu, met de tweede, ben ik het ook enthousiast gaan maken… die lust het niet!
    Dus zo zie je, het blijft een kwestie van uitproberen.
    Succes.
    Sil

#3384866 Quote

Hoi,
    Mijn eerste vond het volgende heel lekker; verkruimelde liga met geprakte banaan en wat vers sinaasappelsap om het dunner te maken. Dit wilde ze het liefst elke dag!
    Nu, met de tweede, ben ik het ook enthousiast gaan maken… die lust het niet!
    Dus zo zie je, het blijft een kwestie van uitproberen.
    Succes.
    Sil

#3385178 Quote

Hallo,
    Ik geef mijn zoontje van bijna 10 maanden liefst ook vers fruit. Ben begonnen met neutrale smaken. Appel, appel met banaan. Daarna kreeg hij ook ananas, perzik, druiven. Ik maal alles met de keukenmachine of de staafmixer, heel makkelijk. Hij vindt zijn fruithap zo lekker, dat hij begint te jammeren als het op is! En hij krijgt al een hap van 2 stuks fruit!

#3385179 Quote

O ja, ik voeg geen liga of zo toe. Het is een pure fruithap.

read more image Lees ook: Voedingsschema baby: het eerste jaar
    #3385195 Quote

wij zijn niet zo creatief met fruit:   banaan in stukjes, peer in stukjes, af en toe wat appelstukjes. sinaasappelsap met liga   kwam er aan de verkeerde kant weer uit 'snachts dan en overal in bed. met 6 maanden deden we het in de blender, met 9 maanden geprakt   met een vork.nu is JCB 1 jaar en kan al lekker stukjes pakken .

#3385199 Quote

Er staan ook hele leuke receptjes op http://www.keukenkikker.nl, echt de moeite waard om even te bekijken.
    groetjes van Ruth

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen