Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

602651 Laatste Fles

• Auteur

Hallo,

Mijn zoontje krijgt vijf voedingen per dag (tussendoor fruit en groenten). Hij is nu bijna 19 weken. Nu wil ik weten tot welke leeftijd ze de laatste fles mogen krijgen. Hij is best flink 7500 gr en 68 cm. Nu hebben we twee dagen de laatste fles weggelaten, de eerste nacht kwam hij om kwart voor zes en vandaag om half vijf. Nu gaan we wel weer de laatste fles geven.

Hij heeft een beetje uitslag in zijn gezicht, kan dat komen door het fruit of groentenhapje?

Gr. Jeannette

mv Thomas 29-2-2004 en Wesley 19-01-2007

#3384873 Quote

Hoi Jeannette,

Mijn zoontje is net zo oud (van de 18e) en krijgt ook vijf voedingen, maar de laatste is rond half elf.   Dan slaapt hij tot 8 á 9 uur door.
    Globaal ziet zijn dag (Hij is groot, 75 cm en  een gewicht van ongeveer 10 kilo) er zo uit:

8.30 uur BV
    10.00 uur fruit
    11.30 uur BV
    15.00 uur BV
    16.30uur groente
    18.30 BV
    22.30 BV

Hij geeft dit ritme zelf aan en als hij om wat voor reden vroeger of later wakker is, dan schuift zijn dagritme wat mee.
    Ik hoorde dat de avondvoeding weg kan als hij korter dan vijf minuten drinkt en dan verzadigd is.

Succes!

#3384875 Quote

Hoi hoi,

Jeetje wat is jouw kindje groot, ongelofelijk. Wat zeggen ze op het cb daarvan? Is hij niet veels te groot voor zijn leeftijd, hoe groot was hij bij de geboorte??

Wesley was 3830 gr en 52 cm (2 weken te vroeg geboren) en toen zeiden ze al dat hij flink is.

Krijgt jouw kindje geen uitslag van de hapjes??

Gr. Jeannette

#3384876 Quote

hoi Jeanette,

ik heb er net over geschreven bij een ander onderwerp. Thomas is inderdaad groot, hij was bij de geboorte al ruim 91/2 pond (en dat voor een eerste… gelukkig had ik een 'makkelijke' bevalling). Hij groeit als kool op bv (5 voedingen, 1 borst per keer)  en we kunnen er dus niks aan doen.
    Maar dat hoeft ook niet, hij is gezond, nog nooit ziek geweest, happy, slaapt lekker door, wat wil je nog meer?
    Mijn man is meer dan 2 meter en ikzelf ben 1.85 lang en we zijn allebei slank, dus volgens het cb is er niks aan de hand. Hij is volgens hen prima in orde, het is een grote baby als je hem vergelijkt met de gemiddelde babys, maar hij heeft lange ouders, dus kun je hem niet met gemiddelde baby's vergelijken.  Thomas is  niet te zwaar voor zijn lengte (zelfs naar verhouding wat slank).

Groeten,

Erica

#3384877 Quote

Hoi Erica,

Onze eerste was 4210 gr en 52 cm, die is nog steeds erg groot, draagt mt kleding voor een 5 jarige en hij is 3. Doordat mijn eerste zoontje al wat flinker was sliep hij gelijk door en zat al gauw op vier voedingen met drie mnd.  Hij is wat breder en wesley is langer en slanker. Mijn man is ook 2 meter lang en ikzelf ben niet zo groot 1.65 m.

Welke maat draagt jouw zoon? Wesley gaat bijna naar de mt 74 al.

Wesley was 9 mei 7450 gr en 66.5 cm.

Gr. Jeannette

#3384882 Quote

Hallo Jeannette,

Thomas zit inderdaad al in mt. 74. Hij heeft heel kort in 56 en 62 gezeten, best wel lang in 68 en zit nu bij de meeste kleertjes in 74. Een enkel broekje is mt. 68, omdat de grotere maten wel goed zijn qua lengte, maar nog veel te wijd.
    Wat grappig is, is dat hij al heel lang in het stoeltje van de wagen ligt. Hij paste met drie maanden niet meer in de bak, maar kon/kan nog niet zitten. Gelukkig kan bij onze wagen (Mutsy), de zitting helemaal plat en ligt hij er dus in. Veel mensen verbazen zich daar over (laat je die jongen liggen, hij mag toch wel zitten?). Als ik dan uitleg dat hij pas vier maanden is vallen van hun stoel van verbazing. Heb jij dat ook?
    Hij is ook groter dan zijn neef, van acht maanden, gek gezicht hoor, de jongste (maar grootste)  ligt op de grond, terwijl de kleinste (en oudste) de kamer doorkruipt!

geniet lekker van je mannen!

read more image Lees ook: Voedingsschema baby: het eerste jaar
    #3384889 Quote

Hi Jeannette,
    Wij zijn naar 4 voedingen gegaan vanaf dat onze kleine 4 mnd was. Toen ging er pap in de laatste fles (kindermeel van Bledina), rijstebloem verteerde te snel. En sindsdien slaapt ze door (ze is nu 6 mnd) behalve toen ze de waterpokken had, toen heeft het schema er 3 wk uitgelegen. Maar vanaf 4 mnd dus, toen 'mocht het' ook van het cb. Ze was toen 6400 gram en 63 cm.
    Ze krijgt haar laatste fles tussen 19.00u en 20.00uur. Dat ligt er een beetje aan hoe laat ze 's morgens wakker wordt. Dan ga ik vanaf de eerste voeding weer tellen. Elke 4 uur een fles.
    Een enkele keer komt ze 's nachts, is nog twee of drie keer gebeurd. Dan is het meestal rond half 5, dan krijgt ze 120cc + 4 schepjes en dan gewoon om 08.00uur/08.30uur weer.
    Succes! Groetjes Judith

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen