602653 Voor Missjud3
-
AuteurBerichten
-
hoi judith,
hoe is het met de kleine meid? ik las in een andere topic dat het al iets beter gaat? ik hoop het voor je, hier gaat het ook wel goed, hij spuugt wel weer iets meer maar niet echt verontrustend. wij zijn ook eerst met de groente begonnen want dat bleef ook het beste zitten, ik ben benieuwd hoe het gaat, hoe oud is jou dochtertje precies? messchien dat ze idd wel gelijk hadden dat het vanaf een maand of 6 beter zou moeten gaan met het spugen dat was bij dinand wel het geval (gelukkig)
groetjes susanne
Hi Susanne,
Nou… ik denk dat we te vroeg gejuicht hebben.. Het ging wel écht een heel stuk beter. Want we hadden een vrij weekendje en bij mijn nichtje heeft ze helemaal niet gespuugd! En gisteren ook helemaal niet! En wel de flesjes helemaal leeg. Toen heb ik haar dus gisteren een klein potje (4 mnd) sperzieboontjes gegeven, dit vond ze erg lekker én ze hield het helemaal binnen! Dus ik vandaag weer enthousiast met het bakje voor haar, nou 3 happen en toen kwam alles er weer uit..En net bleef ze ook nog mondjes terug geven. Dus misschien maar om de dag geven dan? Bij jou gaat het dus ook goed? Houdt hij het nu allemaal redelijk binnen? Nu ook weer iets meer he? Dus misschien toch van de groente? Is het spartelen nu ook minder? Het beweeglijke zeg maar? Want dat is bij Jersey nog wel precies hetzelfde. Ik dacht namelijk dat dat met elkaar te maken had. Maar ik ben wel blij dat ik met alle dingen gestopt ben die de ka had voorgeschreven. Maar het lijkt er idd op dat ze er overheen groeit.. En ik was er zo van overtuigd dat het niet goed zat bij haar…
Jersey is trouwens 6 mnd en 5 dgn. Ze waren bijna even oud toch? Ik moet dinsdag weer naar het cb. Ben benieuwd hoeveel ze is aangekomen enzo.
Groetjes Judithhoihoi,
dinand is nu 6 mnd en 13 dgn. dus scheelt idd niet veel van elkaar!!met het spugen van dinand gaat het wel redelijk goed, de afgelopen paar dagen spuugt ie weer wat meer en dan merk ik wel dat ie meteen ook weer onrustig in zn maag en darmen is, dus dat heeft idd wel verband met elkaar (lijkt mij), en net wat jij nu aangeeft ze schijnen er dus toch over heen te groeien
(gelukkig), ik merkte wel met de groente dat dinand als ik alleen groente gaf bv worteltjes of sperzieboontjes dat ie dat makkelijker terug gaf dan toen ik de gecombineerde potjes ging geven, met aardappel is het toch nog iets vaster.
ik hoop dat het zo goed met jersey blijft gaan!!! hier gaat het ook zo dagen heel erg goed en dan gaat het in een keer weer wat minder maar over het algemeen wordt het beter,ik ben ook blij hoor dat ik geen medicijnen ofzo gebruik maar wat wij voorgeschreven hebben gekregen is naar mijn mening ook niet normaal, maar goed dat we zelf niet maar zo alles geven wat zo'n ka voorschrijft.
ik moet morgen naar het cb en ben ook erg benieuwd wat hij aan is gekomen, maar dat zit wel goed denk ik, want ik zie 'm sinds de bijvoeding groeien!
ik wou wel even kijken of ze iets kunnen geven voor het maagzuur want daar heeft ie wel erg last van, alles opboeren en weer doorslikken.nou het zal voor je duimen dat het goed blijft gaan!!!
groetjes susanne
Hey Susanne,
Hoe is het gegaan gister bij het cb? Hebben zij nog advies gegeven over de bijvoeding? Ik had eergister weer sperziebonen gegeven, maar nu kwam het er wel allemaal weer uit na een paar hapjes. Dus ik ga het nu om de dag proberen. Die worteltjes/aardappel ga ik vandaag proberen. Had al eerder gehoord dat dat wel beter bleef zitten. En misschien ga ik het met nutriton nog eens proberen. Ze drinkt wel superlangzaam de laatste paar dagen. Gisteravond zat ik 20 min met de fles in d'r mon, had ze 30 cc gedronken! Zat wel pap in, maar er zat een 123 speen op, dus kwam wel genoeg uit! Was van8 weer half 6.. pff.. begint ons weer aardig op te breken zo! Gelukkig wordt mijn oudste niet wakker van haar gehuil.
Groetjes Judithhoi judith,
gisteren bij het cb was alles goed!! hij is flink gegroeit, hij is nu 9300 gr. en 70 cm, dus dat gaat echt heel goed, eigenlijk iets te
, maar ja zal er wel weer afgaan als hij straks kruipt en loopt, de bijvoeding gaat goed zo! ik mag zelfs al tussen de middag een boterham gaan proberen, omdat de fles van 13.00 moeizaam gaat en hij daar veel van terug geeft, volgens die arts blijft de groente met aardappel idd bij de meeste "beter"zitten dus ik ben benieuwd hoe het gaat vanavond bij jullie, bij dinand is het vanaf toen steeds beter gegaan, wel vervelend dat ze nu zo vaak voor een voeding komt he
is volgens mij wel weer een fase, dinand wilt tegenwoordig niet meer slapen ben uren bezig omk hem sávonds in slaap te krijgen en ik moet er s'nacht een keer of 10 uit om hem een speen te brengen, dus ik weet wel een beetje hoe je, je voelt en bij de 2e kun je het iets moeilijker inhalen he? tenminste dat vind ik, bij demi ging ik overdag's nog wel eens even lekker liggen maar dat zit er nu niet meer in, jij moet van de week naar het cb of niet? laat je nog even weten hoe het gaat/of is gegaan?
groetjes susanne
Hi Susanne,
Hoe is het nu bij jou? Ben je nog steeds zoveel aan het speenpluggen 's nachts? En hoe is het nu met spugen? Ik ben deze week weer met Jersey bij het cb geweest, alles helemaal prima in orde. Ze was heel snel met alles zei ze.. terwijl wij haar juist niet zo snel vonden qua ontwikkeling. Omdat we toch een beetje vergelijken met de oudste en die stond met 7 mnd.Qua slapen/eten heeft ze echt totaal geen ritme! Ik doe hard mijn best om de regelmaat erin te houden, maar het lukt voor geen meter!
Je kan er echt geen pijl op trekken wanneer ze de fles drinkt! 's Ochtends heeft ze geen honger? Dus de eerste fles gaat er met moeite rond half tien in, slapen wil je niet 's morgens, klaarwakker! Maar dan wil ze ook niet in bed. Cb had geadviseerd de fles van 12.00uur als bordje pap te geven. Dit vind ze wel heel lekker, maar ze eet maar de helft op van 150 cc + de pap dan.Fruit vind ze wel okay.. maar meer dan een half klein potje eet ze niet.
Gisteren een flesje roosvisee gegeven, vond ze heel lekker, maar toen ik haar na het slapen oppakte, spuugde ze twee keer de hele kamer onder. Dus echt weer héél erg veel.Groentehapje komt er ook uit, wel mondjesmaat, maar het komt er wel weer uit. Hoe ziet jou schema er ongeveer uit? Ik zal een poging wagen die van mij te maken, komt ie:
08.00uur wakker 30cc opvolgmelk, rest in de koelkast
wakker..
als ze moe is, krijgt ze de rest van de fles rond 11.00uur mee naar bed.
(anders:)
12.00uur fles 180cc mee naar bed, dan slapen tot 14.00uur.14.00uur wakker fruithapje, paar hapjes dus.
daarna nog 120cc opvolgmelk16.30uur warm eten (half groot potje)
17.00uur naar bed 150 cc opvolgmelk
18.00uur wakker20.30uur slapen met papfles, daar drinkt ze ongeveer 100cc van, de rest krijgt ze als ze slaapt rond 23.00uur.
Dus zoals je ziet, een lekker rommeltje! En ze krijgt dus ook niet echt veel.. maar ja, ze wil gewoon niks!
Ben benieuw hoe het nu bij jou is!
Ze groeit wel flink! Ze is 67,5 cm en ruim 8 kgLees ook: Voedingsschema baby: het eerste jaar
hey judith,
we zijn idd nog steeds s'nachts aan het speenpluggen ja, maar de laatste 3 nachten gaat het wel iets beter durf het alleen nog niet hardop te zeggen hahahaha
hier ook een rommeltje qua slaaptijden hoorl, hij slaapt echt weinig en slecht op dit moment en is daardoor ook wel een beetje chaggie overdag, dit heeft ie al een aantal weken en ik ben beniuwd of dit nog steeds bij het sprongetje hoord
jou kleine eet idd wel weinig ja al;s ik dat zo lees, maar schijnbaar heeft ze dr wel genoeg aan want ze groeit als kool he hahahahaha, maar zal best frustrerend zijn als je daar de hele dag mee bezig bent of niet?
met het spugen hier gaat het wel aardig goed, toevallig vandaag weer iets meer, maar ik heb ook bij de flessen vandaag 30 cc extra gedaan ivm de hitte dus messchien was de voeding daardoor niet dik genoeg? tenminste ik gok ook maar wat.
ik ben er wel achter dat ie niet goed reageert op banaan daar krijgt ie maagzuur va en spuugt ie ook meer, voor de rest eet ie alles eigenlijkzo ziet zijn schema er op dit moment uit qua eten dan he, slapen kan ik niets over zeggen,
07.30 200 cc melk met 3 scheppen bambix
10.30 potje fruit 6 mnd op
13.00 boterham met jam of smeerkaas en 100 cc melk
tussendoor diksap met een koekje
17.00 potje groente 6 mnd op
met 100 gr appel
19.30 fles 200 cc melk
20.00 na bedzie zo zit zijn schema in elkaar
ik begrijp wel dat je denkt dat de ontwikkeling niet zo hard gaat, want mijn dochter kroop met 6,5 maand en liep met 9 mnd. dus da is dat vaak ook het enige vergelijkings "matriaal"wat je gebruikt he, maar dinand is ook redelijk vlot hij kan nu zelfstandig zitten en begint zich op te trekken in de box, van de week stond ie ineens erg grappig.
heb je nog een afspraak gemaakt bij die ka waar jij het over had of niet?
groetjes susanne
-
AuteurBerichten
Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen