Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

602655 Bv En Calciumtekort Yvonnez

• Auteur

Ik geef nu alweer 4 maanden bv. Ik gebruik geen melkprodukten als melk en yoghurt, omdat Vera daarop reageert. Nu drinkt ik wel elke dag 1 beker soyatroep, maar dat spul is razend duur en is niet lekker.

Nu merk ik aan mijn nagels (erg zacht) dat ik echt te weinig calcium binnenkrijg. Alles gaat vrolijk naar Vera.

Wie weet hoe ik aan genoeg calcium kan komen? Zijn er pilletjes voor te krijgen? Kan ik iets anders eten of drinken?

#3384898 Quote

Hoi,

Ik denk dat het verstandig is om contact op te nemen met een diëtist. Hij of zij kan je helpen om een koemelkvrij dieet samen te stellen die ook voldoet aan jouw behoeftes. Op de site van het Voedingscentrum is wat meer informatie te vinden over calcium: Voedingscentrum-calcium.

Groetjes van Yvonne, contactpersoon Vereniging Borstvoeding Natuurlijk

#3384900 Quote

Bedankt voor je snelle reactie

#3384919 Quote

Goed advies. Ik heb bij de oudste ook een koemelkvrij dieet gevolgd en heb veel gehad aan de adviezen van een dietiste. Ik kreeg inderdaad het advies om calciumtabletten bij de slikken.

Judith

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen