Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

602656 Stoppen Met Borstvoeding

• Auteur

Wie kan helpen?

Na 10 maanden stoppen maar mijn kindje accepteerd geen fles!

#3384895 Quote

Hoi Hanneke,

wil je kindje geen flesvoeding of niet drinken uit de fles? Op deze leeftijd mogen ze namelijk ook al andere producten als volle yoghurt en volle, verdunde melk. Misschien dat je kindje dit wel lust. Mijn zoon dronk op die leeftijd ook niet meer uit een zuigfles. Yoghurt van een lepel en gewone melk uit een oefenbeker en/of rietjesbeker. Ik gaf steeds eerst gewone melk en daarna nog een beetje borst, zo is mijn voeding langzaam afgebouwd tot het moment dat hij zelf genoeg uit een beker dronk. (en heb ik ook geen stuwing of borstonsteking gehad) In eerste instantie wilde hij warme melk maar later dronk hij het gelukkig ook koud uit de koelkast (makkelijk!!!) Ik was dat opwarmen namelijk helemaal niet gewend…..

Veel succes en een dikke pluim voor 10  maanden BV!

#3384906 Quote

Hoi Hanneke,

Onze dochter wou rond 10 mnd ook niets van een fles weten en al helemaal niet met KV. Ik heb een tuitbeker gekocht en die vond ze erg interessant en het drinken eruit ging prima. KV heeft ze nooit gehad, rond 10 mnd ben ik haar gaan wennen aan karnemelk, melk vertikte ze. Yoghurt kreeg ze al vanaf een maand of  8 en dat vindt ze heerlijk. Met 13 maanden ben ik helemaal gestopt met de BV. Nu is ze 16 mnd en ze drinkt nog steeds geen melk, maar karnemelk en yoghurt gaat prima.

Probeer dus eens een andere manier van aanbieden misschien gaat het dan goed.

Succes

Groetjes Marian

#3384908 Quote
    Hoi Marlave,
    Bedankt voor de tips….
    Jammer genoeg ligt het probleem niet aan de melk maar aan de fles/beker wat dan ook.
    Hij wil alleen maar aan de borst drinken terwijl hij 'smiddags wel gewoon melk uit een beker drinkt.
    De eerste voeding is tussen 5:30 uur en 6:30 uur s'morgens.
    Ik heb dan ook weinig zin om beneden aan de tafel pap te gaan geven. Dit zou toch ook niet moeten toch? Ik weet het echt niet…   groetjes Hannekequote: marlave reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('30-05-2007 22:26:37'));

Hoi Hanneke,

wil je kindje geen flesvoeding of niet drinken uit de fles? Op deze leeftijd mogen ze namelijk ook al andere producten als volle yoghurt en volle, verdunde melk. Misschien dat je kindje dit wel lust. Mijn zoon dronk op die leeftijd ook niet meer uit een zuigfles. Yoghurt van een lepel en gewone melk uit een oefenbeker en/of rietjesbeker. Ik gaf steeds eerst gewone melk en daarna nog een beetje borst, zo is mijn voeding langzaam afgebouwd tot het moment dat hij zelf genoeg uit een beker dronk. (en heb ik ook geen stuwing of borstonsteking gehad) In eerste instantie wilde hij warme melk maar later dronk hij het gelukkig ook koud uit de koelkast (makkelijk!!!) Ik was dat opwarmen namelijk helemaal niet gewend…..

Veel succes en een dikke pluim voor 10  maanden BV!

#3384909 Quote
    Hoi Marian,
    Bedankt voor de tips….
    Jammer genoeg ligt het probleem niet aan de melk maar aan de fles/beker wat dan ook.
    Hij wil alleen maar aan de borst drinken terwijl hij 'smiddags wel gewoon melk uit een beker drinkt.
    De eerste voeding is tussen 5:30 uur en 6:30 uur s'morgens.
    Ik heb dan ook weinig zin om beneden aan de tafel pap te gaan geven. Dit zou toch ook niet moeten toch? Ik weet het echt niet…   groetjes Hannekequote: marlave reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('30-05-2007 22:26:37'));

Hoi Hanneke,uote: MarianH reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('31-05-2007 13:41:06'));

Hoi Hanneke,

Onze dochter wou rond 10 mnd ook niets van een fles weten en al helemaal niet met KV. Ik heb een tuitbeker gekocht en die vond ze erg interessant en het drinken eruit ging prima. KV heeft ze nooit gehad, rond 10 mnd ben ik haar gaan wennen aan karnemelk, melk vertikte ze. Yoghurt kreeg ze al vanaf een maand of  8 en dat vindt ze heerlijk. Met 13 maanden ben ik helemaal gestopt met de BV. Nu is ze 16 mnd en ze drinkt nog steeds geen melk, maar karnemelk en yoghurt gaat prima.

Probeer dus eens een andere manier van aanbieden misschien gaat het dan goed.

Succes

Groetjes Marian

#3384920 Quote

Hoi Hanneke,

Als hij het 's middags wel uit een beker drinkt en 's ochtends niet  dan is het gewoon lekker bij mama zijn tussen 5.30 en 6.30 ze zijn slim hoor op die leeftijd. Mijn dochter heeft dit ook gehad die kwam  's nachts om 4.00 uur tot een maand of 11. Helaas is dan de enige mogelijkheid om te laten huilen en de voeding aanbieden op het moment dat jij dat graag doet ik denk dat rond  7.00 uur een mooie tijd is en dan ook via de lepel(pap) of beker(melk)?
    Het duurt meestal een paar dagen voor ze het doorhebben en het brullen is heel vervelend maar zo is het bij ons wel gelukt om haar geen nacht voeding meer te geven. Toen ze 13 mnd was ben ik met BV gestopt ze is ook toen  nog twee dagen 's ochtends heel boos geweest omdat ik haar de karnemelk en boterham voorschotelde maar daarna ging het prima en ben ik heel natuurlijk zonder stuwing etc. gestopt met voeden.

Hoop dat je een goede weg kunt vinden,   het kan ook zijn dat hij een vroege vogel is en dan zit er helaas niets anders op dan vroeg te ontbijten ben ik bang. Ik zit hier ook wel eens om 6.00-6.30 aan de pap of boterham met de kinderen. Succes

Groetjes Marian

read more image Lees ook: Voedingsschema baby: het eerste jaar
    #3384944 Quote
    Hoi Maian,

Bedankt voor je reactie, weet ik tenminste dat ik niet de enige ben met dit probleem.
    Ik denk idd dat je gelijk hebt en dat hij het gewoon lekker vindt zo 'sochtends bij mama.
    Wat betreft laten huilen ben ik niet zo'n held.
    Maar als het echt niet anders kan moet het maar, ik kan toch niet voor altijd bv blijven geven.
    Mijn oudste heeft ook 10 maanden gehad en daarbij was het stoppen geen probleem.
    Maar hij accepteerde tenminste wel iets anders.
    Mijn kleinsten doet dat dus niet!!

Heeft een erg sterk eigen willetje!!!

groetjes Hanneke
    quote: MarianH reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('31-05-2007 19:43:40'));

Hoi Hanneke,

Als hij het 's middags wel uit een beker drinkt en 's ochtends niet  dan is het gewoon lekker bij mama zijn tussen 5.30 en 6.30 ze zijn slim hoor op die leeftijd. Mijn dochter heeft dit ook gehad die kwam  's nachts om 4.00 uur tot een maand of 11. Helaas is dan de enige mogelijkheid om te laten huilen en de voeding aanbieden op het moment dat jij dat graag doet ik denk dat rond  7.00 uur een mooie tijd is en dan ook via de lepel(pap) of beker(melk)?
    Het duurt meestal een paar dagen voor ze het doorhebben en het brullen is heel vervelend maar zo is het bij ons wel gelukt om haar geen nacht voeding meer te geven. Toen ze 13 mnd was ben ik met BV gestopt ze is ook toen  nog twee dagen 's ochtends heel boos geweest omdat ik haar de karnemelk en boterham voorschotelde maar daarna ging het prima en ben ik heel natuurlijk zonder stuwing etc. gestopt met voeden.

Hoop dat je een goede weg kunt vinden,   het kan ook zijn dat hij een vroege vogel is en dan zit er helaas niets anders op dan vroeg te ontbijten ben ik bang. Ik zit hier ook wel eens om 6.00-6.30 aan de pap of boterham met de kinderen. Succes

Groetjes Marian

#3384965 Quote

Mijn zoontje vindt drinken met een rietje ontzettend interessant! Ik heb ruim 9 maanden borstvoeding gegeven en meneer wilde ook liever bij mij drinken.
    Toen heb ik het rietje geintroduceerd (omdat ik ook niet altijd tijd heb om te oefenen met een gewone beker) en hij drinkt binnen 2 minuten een glas melk leeg.
    Soms gaat het zo snel dat ik me afvraag of het niet te snel gaat maar hij heeft nergens last van… dus het zal wel meevallen.
    Succes!!

#3385007 Quote

Ik geef op dit moment 6 mnd borstvoeding, mijn kind krijgt vanaf dat ik werk rond de 4 mnd 1 dag in de week de fles. Dat valt absoluut niet mee. Ze wil gewoon niet. Daarom durf ik ook nog niet verder af te bouwen. Ik wil zelf zo''n 9 mnd volghouden en dan stoppen. We hebben alle soorten spenen geprobeerd. Ze zit gewoon te piespeuken ook al is het mijn afgekolfde melk. Bij mij zal dat straks ook nog een hele dobber worden,vrees ik.

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen