Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

602657 Opvolgmelk 2 Niet Genoeg Nr 1 Was Wel Genoeg

• Auteur

Sinds 2 dagen krijgt onze dochter Omneo 2. En ze is dus sindsdien 's nachts weer flink aan het spoken. Ze heeft vannacht 2   volledige voedingen extra gehad! Ze had om 07.30uur haar laatste fles + pap (bledina kindermeel) gehad (210 cc + 7 schepjes + 2 eetlepels pap. Toen kwam ze om 0.30u weer, weer een fles van 180 cc + 6 gehad. Toen kwam ze om half 6 weer en heeft ze weer een fles van 180 cc + 6 leeg gedronken.

Volgens mij heb ik weleens langs zien komen dat kindjes van de opvolgmelk minder lang verzadigd zijn. Ze krijgt trouwens nauwelijks bijvoeding ivm reflux. Kan ik in elke fles pap erbij doen? Of weer op 5 voedingen gaan zitten? Het moet toch juist minder worden?

#3384912 Quote

Hoi,

Door de opvolgmelk horen ze juist sneller verzadigd te zijn (is ook vetter), omdat hier meer inzit.
    Is het niet "gewoon" een sprongetje oid?? Meestal duurt het een week of 2 (verandering in voeding)  eer dat je er wat van kan zeggen.

In ieder geval succes ermee!
    Debby mv B'Elanna

#3384914 Quote

Hoi,
    Okay! Dat wist ik niet.. Kon het me van m'n eerste ook niet herinneren..
    Dan zal dat haast wel. Ze doet wel wat nieuwe dingetjes in de box. Dus zou idd goed kunnen. Vond 2 hele voedingen extra wel wat veel.. Vandaag heeft ze haar tweede fles pas om half 4 gedronken!!  Steeds aangeboden, maar ze wilde niet. Als ze haar dag/nachtritme gaat omdraaien..
    Maar bedankt voor je antwoord! Heb de sprongenwekker van jongegezinnen al drie keer aangevraagd.. maar nog nooit een mail/sms gehad!
    Groetjes Judith

#3384932 Quote

Helaas is geen kind hetzelfde en hebben ze allemaal hun periodes.. Nu nog de ouders die daar even soepel mee om kunnen en moeten gaan. Pfff…

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen