Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

602658 Wie Helpt Vers Fruit En Groenten Hapjes Vanaf 4 Maanden Gezocht

• Auteur

Hoi dames..

Ik heb niks tegen potjesvoeding,
    maar omdat ik een  huismoeder ben,
    heb ik tijd genoeg om voor mijn zoontje van  bijna 5  maanden verse hapjes te maken.
    Maar gevarieerd eten is erg belangrijk wordt gezegd.
    De volgende hapjes passeren bij ons de etenstafel…:

-banaan met liga en een scheutje olvaritsap (of sinaasappelsap)

gekookte peer (gekookt omdat peer een steenvrucht is)  met poedermelk om het dik te maken (tip van het CB, maar smaakt niet…)

-appel
    maar die krijg ik niet goed gemalen, raspen en door de staafmixer, het blijven stukjes; tips gevraagd!

-puur wortel
    (of met aardappel)

-puur bloemkool
    (of met aardappel)

puur sperzieboontjes (of met aardappel)

Hebben jullie nog ideeen voor fruit of groenten  combinaties???
    En hoe jullie die goed gemalen krijgen (zoals appel)

Jullie reactie worden nu alvast hartelijk bedankt!!

#3384910 Quote

Ik maak altijd appel-peren moes. Ik kook het eerst en daarna als ze zacht zijn zet ik de staafmixer erin. Je krijgt dan geen stukjes  en het is nog lekker ook nog

#3384911 Quote
    quote: ikke mama schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('31-05-2007 13:55:44'));

Hoi dames..

Ik heb niks tegen potjesvoeding,
    maar omdat ik een  huismoeder ben,
    heb ik tijd genoeg om voor mijn zoontje van  bijna 5  maanden verse hapjes te maken.
    Maar gevarieerd eten is erg belangrijk wordt gezegd.
    De volgende hapjes passeren bij ons de etenstafel…:

-banaan met liga en een scheutje olvaritsap (of sinaasappelsap)

gekookte peer (gekookt omdat peer een steenvrucht is)  met poedermelk om het dik te maken (tip van het CB, maar smaakt niet…)
    IPV poedermelk kan je ook rijstebloem gebruiken om in te dikken of Liga-start (va 4 maanden)

-appel
    maar die krijg ik niet goed gemalen, raspen en door de staafmixer, het blijven stukjes; tips gevraagd!

Eerst koken net als peer

-puur wortel
    (of met aardappel)
    Smaakt prima kan je ook met rijstebloem doen

-puur bloemkool
    (of met aardappel)

puur sperzieboontjes (of met aardappel)

Hebben jullie nog ideeen voor fruit of groenten  combinaties???
    En hoe jullie die goed gemalen krijgen (zoals appel)
    Bruine bonen met appel is hier favoriet,doperwtjes door een zeef duwen, bloemkool/wortel mix,
    banaan/peer-mix, broccoli of mix met bloemkool, of lekker ouderwets: Banaan met sinaasappelsap en liga
    Jullie reactie worden nu alvast hartelijk bedankt!!

#3384918 Quote

Ik gaf mijn kinderen altijd gewoon 1 groente of fruitsoort. Perziken, nectarines in het seizoen. Broccoli was ook een succes. Voor mijn gevoel leren ze dan beter 'n smaak kennen dan als alles maar bij elkaar gemikt is.
    Nou moet ik zeggen dat ik pas vanaf 6 maanden ben gaan bijvoeden en vrij snel al ben gaan prakken ipv de staafmixer gebruiken.

#3384926 Quote

Hallo,

op het dagverblijf waar ik werk maken we ook vers fruit. gewoon in de staafmixer. voor de beinnelingen eerst 1 soort fruit, maar als er niet op gereageerd word alsnel een mix van verschillende soorten. heteest ganbare is banaan, peer, appel. een kiwi er doorheen is ook lekker.   mijn zoontje (inmiddels 14 maanden) vond eigenlijk alles lekker.

groetjes cindy

#3384957 Quote

hallo,

heb je wel eens op keukenkikker.nl gekeken, daar staan allemaal receptem op die je kan maken voor je kindje.
    van fruit tot groenten en zelf tussendoortje en toetjes

succes
    groetjes
    barbara

read more image Lees ook: Voedingsschema baby: het eerste jaar
    #3384958 Quote

Nou, lekkere recepten heb je al genoeg gekregen, daar weet ik niets meer aan toe te voegen!
    Bruine benen met appeltjes moet je echt eens proberen! Is hier echt favoriet!

Maar nog een tip voor de appel: Je kunt de appel (stukjes) ook even in de magnetron leggen, dan is die zo zacht en kun je het makkelijk pureren. Gaat ook lekker snel!

#3384959 Quote

Trouwens, weet toevallig iemand hoe je courgette klaar moet maken??
    Ik heb er 1 meegenomen van de winkel, maar heb eigenlijk geen idee hoe ik die klaar moet maken! hahaha!
    Dus, tips zijn welkom!

#3384961 Quote

Hoi dames,

Hartstikke bedankt voor alle tips!!
    Ben een heel eind opweg geholpen.
    Morgen eten we bruine boontjes met appel..
    Ik zal laten weten wat ons ventje ervan vond!
    De site; keukenkikker.nl is echt een geweldige tip!!!
    Een aanrader voor iedereen!

Hartelijk bedankt allemaal!

Groeten ilona

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen