Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

602659 Wie Kan Mij Helpen Vraag Over Oude Afgekolfde Bv

• Auteur

he allemaal

wie kan mij helpen weet niet wie ik anders op dit tijdstip moet vragen of bellen.
    Ik wilde net voor mijn zoon pap maken met afgekolfde melk. In de koelkast stond nog melk dat ik afgekolfd had op mijn werk. Ik heb deze melk gebruikt voor de pap.
    Toen ik mijn kind bezig was te voeden, rook in aan mijn hand waar juist daarvoor wat gemorste melk overheen gevallen was. Het rook heel muf en niet lekker meer. nu heb ik het idee, dat de melk niet meer goed was.
    Ik ben gelijk gestopt met de fles (heeft ongeveer 80 cc op) en ben daarna gewone bv gaan geven.

Wie weet of hij nu heel ziek ervan kan worden en wat ik dan eventueel moet doen als dat gebeurt

groetjes Diana

#3384924 Quote

hoi,

ik kan niet echt helpen. Mijn melk rook ook wel eens niet zo lekker maar dan was het volgens mij nog gewoon 'goed'. Direct na het kolven in de koelkast, half uurtje in een gewone tas naar huis en dan weer in de koelkast. Als je je er goed mee omgaat kan het eigenlijk niet zo snel overstuur gaan volgens mij. Voor de zekerheid kun je het beste kijken op borstvoeding.com of anders je vraag stellen op borstvoeden.net

Veel succes en maak je niet teveel zorgen, het valt vast mee!

groetjes
    Marlave

#3384928 Quote

Hoi Diana,

Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt hierover. Hoe  is het verder gegaan gisteravond/vannacht?

Op http://www.borstvoeding.com wordt uitgebreid aandacht besteed aan dit onderwerp. Daar is o.a. het volgende te lezen:

Het is niet waarschijnlijk dat moedermelk snel bederft door bacteriële verontreiniging omdat moedermelk vele beschermende bestanddelen bevat, tenzij het kolfapparaat of de verpakking van de melk niet goed gereinigd is. Verse moedermelk bevat vele levende stoffen met actieve antistoffen tegen allerlei ziektekiemen. Verhitte moedermelk, kunstvoeding en andere melkproducten missen deze bescherming en zijn daarom veel gevoeliger voor bederf.

Dit is de directe link naar de betreffende pagina: Bv.com-Zure en andere moedermelk. Is met deze informatie je vraag beantwoord?

Groetjes van Yvonne, contactpersoon Vereniging Borstvoeding Natuurlijk

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen