Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

602664 Voeding Ophogen

• Auteur

aangezien het CB geen voedingsadvies geeft in het weekend leg ik het bij jullie even voor…de moeders met ervaring

ik geef Anna al 4 weken 5*150 in het begin dronk ze dat nog niet altijd op nu is het binnen de korste keren leeg

de laatste 3 dagen komt ze nu opeens snachts voor voeding terwijl ze al 3,5 week doorslaapt (ja wat een luxe he)

ik heb zelf het gevoel dat ze dus gewoon toe is aan 5*180 (ze weegt 4900 nu ongeveer) maar het probleem is, mag ze 5*180 want ja qua voeding is dat dan 190 en ik doe er altijd nog 10 cc water bij?
    ik ben bang dat ik boven de liter kom…zoals vandaag kwam ze om 0400 en 0800 uur dus kom ik vandaag op 6 flessen nou ja 6*190 mag/kan natuurlijk niet

wat zouden jullie doen?

alleen de avondflessen omhoog? en dan morgen beginnen?

gr Suus

#3384952 Quote

Hoi,

IK ben op een gegeven moment de flessen op gaan voeren, maar dan wel een fles eraf gehaald…

Het max. waar mijn dochter op heeft gezeten is 2x 240+ 2x 210 per 24 uur.
    Misschien een idee om meer voeding in minder aantal flessen te doen??

Suc6! Debby mv B'Elanna

#3384999 Quote

hoi suus,
    even een vraag waarom doe je bij een fles van 180 water nog een keer 10 ml water erbij?

ik heb nooit naar cb geluisterd mijn zoon dronk op een gegeven moment 5*210 of 4*210 en de laatste fles 240. hij groeide nou eenmaal snel liep met een 1 jaar al in mt86. ik weet niet hoe oud je kindje is en of het al bijvoeding krijgt. mijn zoon heeeft tot 7 mnd alle bijvoeding gewijgerd en nu nog (bijna 2) maak ik hem blijer met een papfles dan met een bord warm eten.
    als je kind meer wilt eten gewoon meer geven dan gaat er vanzelf een fles af omdat ze tussendoor langer vol zit.

groetjes patricia

#3385002 Quote

hoi
    5 keer 180+6 schepjes = 5 keer 200cc = precies een liter.volgens het cb-schema mogen ze dit vanaf 3 maanden.mijn zoontje dronk dit met 11 weken en volgens het cb mocht dat nog niet,maar hij had het gewoon nodig.hij sliep toen snachts ook lekker door.gewoon dien dus.alleen die liter in acht houden,dat is wel heel belangrijk voor de niertjes.
    groetjes kari

#3385003 Quote

ps:dat extra water(ws voor de ontlasting??)telt niet mee als voeding.

#3385030 Quote

klopt de 10 cc is voor de ontlasting
    ze is nog maar bijna 8 weken dus ik mag nog niet naar 4 flessen …
    ook bij wegen gister bleek ze nog maar 4600 dus mag ze eigenlijk nog niet naar de 5*180 maar ik moest maar kijken als ze echt honger heeft na de 150 mag ze wel 180

vooralsnog geef ik alleen de laatste fles savonds 180 en kijk ik hoe ze daarop draait…
    ik wil haar ook nie overvoeden…

gr Suus

read more image Lees ook: Voedingsschema baby: het eerste jaar

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen